Låter som en bra metod att inte måla på tejpen första varvet om man inte vill tejpa två gånger. Som sagt är det när färgen torkar fast i tejpen som det kan bli problem. Ta bort tejpen innan färgen torkat helt. Limrester blir det om tejpen sitter på i veckor eller i solljus. Är underlaget målat med dåligt förarbete tar tejpen kanske med sig en del av underlaget om klistret är för starkt. Särkilt tapeter ska man vara försiktig med att tejpa på med vad som helst. Det finns maskeringstejp med snällare adhesiv.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Låter som en bra metod att inte måla på tejpen första varvet om man inte vill tejpa två gånger. Som sagt är det när färgen torkar fast i tejpen som det kan bli problem. Ta bort tejpen innan färgen torkat helt. Limrester blir det om tejpen sitter på i veckor eller i solljus. Är underlaget målat med dåligt förarbete tar tejpen kanske med sig en del av underlaget om klistret är för starkt. Särkilt tapeter ska man vara försiktig med att tejpa på med vad som helst. Det finns maskeringstejp med snällare adhesiv.
Adhesiv?

När jag går till butiker och frågar något oavsett vad jag ska köpa så är det alltid okunnig personal som man märker inte kan någonting. Så det är inte bara att gå till affären och fråga :crysmile:
 
M Förstagångsköparen skrev:
Så du skulle målat, tagit bort tejpen. Sedan lagt på ny tejp och målat igen?
Nej, gjort som i första förslaget.
Men om jag målar emot i första strykning drar jag tejpen.
 
Redigerat:
M Förstagångsköparen skrev:
Adhesiv?
Det heter så, "klistret", som är en hel vetenskap i sig när man pratar om industriella tillämpningar. Men det går bra att säga klister också. ;)
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Det heter så, "klistret", som är en hel vetenskap i sig när man pratar om industriella tillämpningar. Men det går bra att säga klister också. ;)
Haha okej helt omöjligt att förstå för gemene man:rofl:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.