F
Inte förvånad. Skaffar inte robot förrän den kan köra helt lokalt, utan nät.
 
C
F Fideliox skrev:
Inte förvånad. Skaffar inte robot förrän den kan köra helt lokalt, utan nät.
De brukar väl inte vara molnbaserade? Inte den generation jag är bekant med iallafall.
Detta var någon sorts explicit betatestprogram för att träna AI-algoritmen i kameran.
 
  • Gilla
Cancerman_777 och 1 till
  • Laddar…
F
C cpalm skrev:
De brukar väl inte vara molnbaserade? Inte den generation jag är bekant med iallafall.
Detta var någon sorts explicit betatestprogram för att träna AI-algoritmen i kameran.

Mer eller mindre alla kräver väl konto och uppkoppling?
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Min robot skickar dagligen rätt mycket data till Kina även om den står helt i standby i laddaren. Den har visserligen inte någon kamera men då den är röstaktiverad så har den ju en mikrofon, så vill den det kan den ju spela in och skicka vidare röstupptagningen (i "utbildningssyfte", eller "för att förbättra tjänsten"). Skulle vara kul o se om den ökar trafiken om man pratar extra mycket om Kinesisk politik eller nämner Taiwan extra många gånger under dagen.
 
  • Gilla
splinter och 4 till
  • Laddar…
C
F Fideliox skrev:
Mer eller mindre alla kräver väl konto och uppkoppling?
Numera är det väl kanske så(?) Men de äldre modeller jag är bekant med jobbar helt lokalt. Så utvecklingen går åt fel håll för dig :rofl:
 
T TypRätt skrev:
Min robot skickar dagligen rätt mycket data till Kina även om den står helt i standby i laddaren. Den har visserligen inte någon kamera men då den är röstaktiverad så har den ju en mikrofon, så vill den det kan den ju spela in och skicka vidare röstupptagningen (i "utbildningssyfte", eller "för att förbättra tjänsten"). Skulle vara kul o se om den ökar trafiken om man pratar extra mycket om Kinesisk politik eller nämner Taiwan extra många gånger under dagen.
Usch, den mikrofonen skulle jag själv koppla ur. Hur viktig är egentligen röststyrningen?
 
  • Gilla
Ironside och 2 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Usch, den mikrofonen skulle jag själv koppla ur. Hur viktig är egentligen röststyrningen?
Ja alltså pga inkompatibla möbler och lågt tålamod med saker som bara strular så står den i dockan 99% av tiden så ingen funktion är viktig. Skulle kunna dra ur sladden till laddaren så skulle "problemet" vara löst om några dagar när batteriet är slut =)
Kan tillägga att jag inte använder röststyrning på någon pryl som har det då jag stör mig på att de verkar ha någon massivt inbyggt ego som gör att minsta stavelse som låter liknande deras trigger gör att både det ena och andra konstiga händer då de försöker tolka svenska som engelska instruktioner. Funkar säkert bättre idag än får några år sedan men jag föredrar att gå någon meter extra eller explicit trycka på en knapp.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Ja det är numera livsfarligt att äga saker som är uppkopplade. Kina har en bas på månen där dom skriver upp alla uppgifter om oss och sparar oss i olika rymdpärmar har jag hört. Finns även en speciell rymdkines som lyssnar på alla 10 miljoner svenskars konversationer:D
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
ViktorHg och 6 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Min robot skickar dagligen rätt mycket data till Kina även om den står helt i standby i laddaren. Den har visserligen inte någon kamera men då den är röstaktiverad så har den ju en mikrofon, så vill den det kan den ju spela in och skicka vidare röstupptagningen (i "utbildningssyfte", eller "för att förbättra tjänsten"). Skulle vara kul o se om den ökar trafiken om man pratar extra mycket om Kinesisk politik eller nämner Taiwan extra många gånger under dagen.
Prova, då börjar den kanske söka upp tappade strumpor och legobitar och suga upp just dem :cool:
 
Vad är det man säger till en dammsugare, vilka kommmandon ger man?
 
T TypRätt skrev:
Ja alltså pga inkompatibla möbler och lågt tålamod med saker som bara strular så står den i dockan 99% av tiden så ingen funktion är viktig. Skulle kunna dra ur sladden till laddaren så skulle "problemet" vara löst om några dagar när batteriet är slut =)
Kan tillägga att jag inte använder röststyrning på någon pryl som har det då jag stör mig på att de verkar ha någon massivt inbyggt ego som gör att minsta stavelse som låter liknande deras trigger gör att både det ena och andra konstiga händer då de försöker tolka svenska som engelska instruktioner. Funkar säkert bättre idag än får några år sedan men jag föredrar att gå någon meter extra eller explicit trycka på en knapp.
Hmm, ja då kan man ju verkligen undra vad för data den sänder… Att dra ur laddaren är inte säkert att det är så bra på sikt, då batterierna om de laddas ur helt inte håller lika länge. Jag skulle som sagt försöka koppla ur micken istället.
 
L Lilllen skrev:
Hmm, ja då kan man ju verkligen undra vad för data den sänder… Att dra ur laddaren är inte säkert att det är så bra på sikt, då batterierna om de laddas ur helt inte håller lika länge. Jag skulle som sagt försöka koppla ur micken istället.
Jag är rätt säker på att den kommer hålla betydligt sämre även på kort sikt om jag ska försöka koppla ur mikrofonen... :dizzy:stock-electronic-image-fails
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 6 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vad är det man säger till en dammsugare, vilka kommmandon ger man?
Sug hårdare, snabbare
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
TobbeP och 11 till
  • Laddar…
Vår robotdammsugare får inte vara sällskap på toaletten, den tar sig inte över tröskeln heller. Dessutom har vi för vana att stänga dörren. Det finns inte så mycket att se i köket (där den dammsuger själv när vi inte är hemma) heller. Annars kör jag ibland den att dammsuga andra rum, men inte på schema och inte naken...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.