harry73
Det är sant, men skönt att ha svart på vitt.
 
Bra poäng. Klausulen innehåller en skrivelse att köparen uppmanats undersöka lgh. Så har även skett.
 
  • Gilla
Jwc och 7 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag rekommenderar även gärna denna tråd, där alla trodde att köparen inte hade en chans, men så var det inte.
[länk]
Tack så mycket.
 
harry73 harry73 skrev:
Jag rekommenderar även gärna denna tråd, där alla trodde att köparen inte hade en chans, men så var det inte.
[länk]
Nu drar du lite väl stora slutsatser på ett väldigt luddigt och halvt obegripligt inlägg. Men visst kan köpare vinna tvister om dolt fel. Jag läste en dom från hr där köparen vann en process om dolt fel i badrum. Där var det tydliga tecken tror det var gb att det inte stod rätt till. Men sen fanns det ett "hemligt" hål o väggen. Som rätten tyckte var dolt. därför dömdes det som dolt fel. Ibland blir man inte klok på hur de resonerar.
 
Claes Sörmland
harry73 harry73 skrev:
Jag rekommenderar även gärna denna tråd, där alla trodde att köparen inte hade en chans, men så var det inte.
[länk]
Skulle det visa sig att det inte finns ett tätskikt så är ju den tråden rätt jämförbar och TS är i trubbel.

Men ännu är det väl inget som tyder på det och köparen har inte angivit att tätskikt saknas. Bara att det är oklart om det finns en tätskikt. Det är naturligtvis alltid oklart tills kaklet rivs och tätskiktet blir synligt.
 
P
harry73 harry73 skrev:
Jag rekommenderar även gärna denna tråd, där alla trodde att köparen inte hade en chans, men så var det inte.
[länk]
Fast det var tydligen efter förlikning, där lägenhetssäljaren 'fegade' och inte stod på sig.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
harry73
P
harry73 harry73 skrev:
Nej, det var inte en förlikning. Det var många krav som inte gick igenom, men hålet bakom skåpet ledde till ett skadestånd på 50tkr. [länk]
Det överklagades av köparen till hovrätten men man fick inget prövningstillstånd
Läs inlägg #326 i tråden du länkar till.
Man kan få en 'Dom' även vid förlikning.
 
Njaa. jag tolkar det inlägget som att det är rätten som dömt ut 50 000. Men det är en diskussion i tråden om det kan vara så att rätten tyckt att andra parten har haft lite rätt, och därför dömt till deras fördel på en punkt, av många.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
hen låter som en till 90 talist som har vart och läst på detta forum om att man vista kan kräva säljaren på allt man vill
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Skulle det visa sig att det inte finns ett tätskikt så är ju den tråden rätt jämförbar och TS är i trubbel.

Men ännu är det väl inget som tyder på det och köparen har inte angivit att tätskikt saknas. Bara att det är oklart om det finns en tätskikt. Det är naturligtvis alltid oklart tills kaklet rivs och tätskiktet blir synligt.
Nu finns det ingen anledning att tro att det inte finns tätskikt i det här fallet.
Badrummet presterade bra under de år vi bodde där, inga tecken på några problem. Köparen har heller inte lyft några faktiska problem utan bara fått för sig att det är dåligt gjort. Oklart varför.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
M Mattlar skrev:
Nu finns det ingen anledning att tro att det inte finns tätskikt i det här fallet.
Badrummet presterade bra under de år vi bodde där, inga tecken på några problem. Köparen har heller inte lyft några faktiska problem utan bara fått för sig att det är dåligt gjort. Oklart varför.
Köparen har troligtvis inga vänner och söker en brevvän. Kanske bäst att ducka och låtsas som ingenting, hon ledsnar nog snart...
 
  • Gilla
M000
  • Laddar…
Claes Sörmland
M M000 skrev:
Nu finns det ingen anledning att tro att det inte finns tätskikt i det här fallet.
Badrummet presterade bra under de år vi bodde där, inga tecken på några problem. Köparen har heller inte lyft några faktiska problem utan bara fått för sig att det är dåligt gjort. Oklart varför.
Det troliga scenariot är att BRFen eller köparen har gjort en besiktning. Då brukar de saker komma upp som är listade. Vi gör en sån i vår förening regelbundet som en del av försäkringen för huset och så varje bostadsrättshavare protokollet och de får göra vad de vill med infon. Ett annat alternativ är en hantverkare som fiskar jobb, de klagar ibland på tidigare utförande med förhoppning om att själva framstå som seriös och få jobb.
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
P
H hempularen skrev:
Njaa. jag tolkar det inlägget som att det är rätten som dömt ut 50 000. Men det är en diskussion i tråden om det kan vara så att rätten tyckt att andra parten har haft lite rätt, och därför dömt till deras fördel på en punkt, av många.
Jag litar nog mer på trådens skapare...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.