Hej

Vill försöka få lite tips i detta forum.
Vi ska bygga till och renovera vårt hus och behöver någonstans att göra av möblerna medan vi arbetar i de olika rummen.
Har kollat lite på att hyra resp. köpa en 20 fots container att ha som extra utrymme att ställa in diverse möbler o prylar i. Kommer att köpa en container, vilket kostar ca 20000:- vilket motsvarar hyran i ett år för motsvarande.

Nu till min fråga:

Är det någon som har gjort detta och vet om man klarar sig med en oisolerad container under vintern???

Vill ju inte att möbler o kartonger ska bli funtiga o förstörda:rolleyes:
 
Hemmakatten
Vi har haft två containers till förvaring. Den ena var isolerad, den andra oisolerad. Vi fick många olika bud innan huruvida det skulle behövas en isolerad container eller inte, men med facit i hand är vi glada att vi tog en isolerad. Mitt i vintern när det är kallt och minusgrader blir det inte direkt fuktigt, men när solen skiner och på vårvinter o höst så var det fuktigt i den oisolerade containern. I den hade vi mest verktyg o andra icke ömtåliga ting. Hade aldrig velat haft kläder, sängar eller tavlor i den.
 
Hej och välkommen hit :)

Jag tror säkert att det finns containers som klarar vinterförvaringen, men jag är osäker på om en oisolerad gör det. De som säljer/hyr ut borde kunna ge svar.

Sen finns det ju förstås företag som magasinerar möbler, men det kan ju bli dyrare. Men det finns "budgetställen" där du just lastar allt i en container också förvarar de den i uppvärmd lagerlokal.

Virrigt svar ... med det kommer nog fler:)
 
Det kanske hjäper att ställa in en enkel avfuktare av typen "torrbollen"?
 
Hemmakatten
I den isolerade vi hyrde fanns det el indraget och lysrör i taket. Hade man velat hade man kunnat ställa in ett litet element där.
 
Tack för era snabba svar. Har varit i kontakt med en del säljare också, den ena säger att det troligtvis inte är nåt problem med oisolerad och den andra säger att det bör vara en isolerad..Jaja, får gå på magkänslan, och då blir det en isolerad.

Undrar om de skiljer mycket i pris?
 
Hemmakatten
Vi betalade 1100:- inkl. moms per månad för en stor isolerad container.
 
Shurgard!
Vi hade två förråd där. ett 6kvm inomhus och ett 18kvm som var ouppvärmt.
Sedan hyrde vi en container till bygget där vi hade alla verktyg och dyra saker vi ville ha kvar.
shurgard 6kvm kostade ca 900:-
18kvm ca 2200:- och container 20fot 1000:- i månaden
Om du köper container så kolla att den är tät!
 
Hej
På jobbet har vi en av varje sort den isolerade är ok men vid hastiga väderomslag från kyla till värme när solen skiner på så
är det som ett stilla vårregn i den oisolerade men den isolerade sker tempratur diffen sakta så där bildas ingen kondens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.