Renovering i gillestugan.

Tagit bort som gamla radiatorerna ifrån 73 och kvar är en mystisk plåt låda som sladdarna ifrån radiatorn var kopplade till.

Nu till frågan. Hur är bäst/säkraste sättet att få detta snyggt på väggen tills hela renoveringen är klar och jag kopplar in nya radiatorer . Grannen föreslog utanpåliggande kopplings dosa. Men hur gör jag med själva elen. Vill inte ta ur proppen för samma propo styr radiatorerna på övervåningen i sovrummen.

Det ser ut som det kommer ut ur 2 rör i väggen. 3 kablar i varje.

Någon som kan hjälpa ?
 
  • Åldrade elektriska kablar framträder från vägg, täckta av damm, behöver eventuell reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad hörnskyddslister på vägg, exponerade kablar, slitage, behov av reparation, vit vägg, betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen eluttag, kablar synlig, skadad vägg, renoveringsbehov, säkerhetsrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett bra förslag med en kopplingsdosa, Där kan du koppla ihop trådarna så att resten av slingan fungerar. Innan du kopplar lös nätt i plåtdosan så kolla noga hur det är kopplat och fota så att det inte blir svårigheter i framtiden.
 
Okej men hur ska jag koppa i själva dosan ?

Vill tro man ska använda typ Wago kopplingar. Man kan skruva bort skyddet på plåt lådan och där finns ett hand ritat kopplings schema på finska xD
 
Titta i plåtlådan hur det är kopplat, är det det minsta oklart hur det "fungerar" ta dit någon som förstår som kan hjälpa dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.