Har beställt denna, men jag undrar om man får en bekräftelse att signalen har kommit fram typ som z-wave, typ en handskakning att det fungerade
 
  • Gilla
Ricky1891
  • Laddar…
Ja, dom pratar WiFi och finns ingen kontakt så funkar inte kommunikationen och det blir fel.
 
  • Gilla
Daniel__s
  • Laddar…
en fråga till, den ska klara av 16A men det står ingenting om Watt men jag antar att den ska klara runt 3500w?
16 ampere x 230 volt = 3 680 watt.

stämmer?
 
Ja.
 
Ännu en fråga, om man har flera st shelly kommunicerar dom då med varandra ifall signalen inte räcker fram till den som är längst bort i huset?
 
Plus varianten ska gå att använda som extender. 16A är inte kontinuerlig drift och sbsolut inte till motor på 3500W
 
Tack har löst det problemet med en kontaktor
 
  • Gilla
jockas och 1 till
  • Laddar…
D Daniel__s skrev:
Ännu en fråga, om man har flera st shelly kommunicerar dom då med varandra ifall signalen inte räcker fram till den som är längst bort i huset?
Shelly kommunicerar via WiFi, inte något eget meshat nät. Räcker inte nätet till behöver du fler accesspunkter.
 
Betyder det att den kan förlänga wifi som den är uppkopplad mot?
 
D Daniel__s skrev:
Betyder det att den kan förlänga wifi som den är uppkopplad mot?
jag har inte använt det aktivt själv men det är så det beskrivs, att man ska kunna förlänga wifi
 
Om jag förstår manualen rätt så slår man på "Range extender" i en Shelly (som har kontakt med ditt Wifi-nät). Då skapas en accesspunkt i den shellyn som andra shellys (som är för långt bort för att få bra kontakt med ditt WiFi-nät) kopplar upp sig mot.

Den Shelly som är "Range extender" blir proxy mot de avlägset placerade shellyna så dom blir åtkomliga på olika portar via extenderns IP. Så de avlägsna shellyna dyker inte upp på ditt vanliga nät och andra saker än shelly kan inte använda det "utökade nätet" till något vettigt. Beroende på hur man ska kommunicera med de avlägsna shellyna måste det systemet förstå hur man pratar via extendern.


Men, jag har inte testat det själv, så jag kan ha missförstått allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.