Har fått en fläck på min stänkputsade fasad från en litet äppelträd vars grenar skrapat mot fasaden i blåsten. Har provat med vatten och borste, men det hjälpte inte. Vilket rengöringsmedel ska man våga prova?
 
  • Stänkputsad fasad med en brunaktig skråma från grenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har kört med vittvättmedel på fläckar på motsvarande fasad med bra resultat. Även ett rengöringsspray vi köpte när vi bodde i England har fungerat bra (vet inte vad det innehåller, men det luktar starkt av bla klorin...)
 
Tack för tipset, har inte det hemma, men får köpa och testa ifall jag inte hittar nåt hemma som funkar.
 
Claes Sörmland
Klorin är ju klassikern för organiskt smuts på putsfasad.
 
Plus 1 på Klorin i blomspruta. Kör det på min vitputsade mur varje vår, dödar alger mossa etc etc. och bleker bort allt annat.
 
Tack för alla tips, får åka och köpa och prova
 
M MH1001 skrev:
Tack för alla tips, får åka och köpa och prova
Vet inte om du är aktiv här fortfarande, men får man fråga hur det gick för dig? Har en liknande fläck som uppstått på samma sätt, men får inte bort den med några av de tips som luftats här i tråden.
 
Ja, jag fick bort fläcken. Men nu är det så länge sen så jag kommer faktiskt inte ihåg längre vad jag använde. Sorry, inte mycket till hjälp.
 
M MH1001 skrev:
Ja, jag fick bort fläcken. Men nu är det så länge sen så jag kommer faktiskt inte ihåg längre vad jag använde. Sorry, inte mycket till hjälp.
Så fint att du fick bort fläcken! Då finns det hopp. :rofl:

Tack för svaret!
 
N
Prova tryckluft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.