Jag ska försöka bli av med mina nuvarande köksluckor som visserligen är i väldigt bra skick, kan inte vara mer än 3-4 år men de passar verkligen inte min smak, så nu ska de bort.

Mitt problem är dock att jag inte vet vad jag ska annonsera dem som, eftersom jag inte vet vad det material de är gjorda av kallas. Gissar att flera här kommer skratta eftersom de säkert är hur vanliga som helst ;)

Har inga bilder än, men jag hittade en bild på nätet som ser ut som dem, fast de är "svarvade" (eller vad man nu kallar det) på ett annat sätt. Av någon anledning stod det inte vad de var tilverkade av.

Så, några förslag?
 
  • Kökslucka.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luckan på bilden är "Daggkåpa" från Härjedalskök kollektion "Classic", men som du säger talar Härjedalskök inte om vilket materialet är.

Jag tycker det ser ut som en folierad MDF-lucka. Spegeln på dörren ser ut att vara fräst (spåret har rundade hörn) vilket tyder på att det är en massiv skiva i dörren. Vore den byggd av massivt trä skulle den vara sammansatt av flera delar och spegeln skulle ha skarpa hörn. Massiva skivor är oftast av MDF när det gäler köksluckor. För att få det mönster dessa luckor har (imitation av laserat trä?) är det enklast att använda en folie. Om jag gissat rätt bör luckorna ha vit slät baksida oh kännas lite "plastiga" på framsida och kanter. Sidokant och överkant möts inte i en skarp vinkel utan hörnet är aningen rundat.

Att Härjedalskök inte nämner materialet tyder också på folierad MDF. Det är billigt, inte särskilt bra och inget att skryta med.
 
kan vara ifrån Norddesign också , dom har samma färg och luckor
 
Tack för era svar.

Igår 21:04 peroande

Luckan på bilden är "Daggkåpa" från Härjedalskök kollektion "Classic", men som du säger talar Härjedalskök inte om vilket materialet är.

Jag tycker det ser ut som en folierad MDF-lucka. Spegeln på dörren ser ut att vara fräst (spåret har rundade hörn) vilket tyder på att det är en massiv skiva i dörren. Vore den byggd av massivt trä skulle den vara sammansatt av flera delar och spegeln skulle ha skarpa hörn. Massiva skivor är oftast av MDF när det gäler köksluckor. För att få det mönster dessa luckor har (imitation av laserat trä?) är det enklast att använda en folie. Om jag gissat rätt bör luckorna ha vit slät baksida oh kännas lite "plastiga" på framsida och kanter. Sidokant och överkant möts inte i en skarp vinkel utan hörnet är aningen rundat.
Låter som att du kan dina kök. Det där med vit baksida, rundade hörn och plastig framsida är en klockren beskrivning av mina luckor :)
 
Det är en fräst mdf-lucka med PVC folie på.
Från Härjedalskök.
 
zonnebloem skrev:
Tack för era svar.



Låter som att du kan dina kök. Det där med vit baksida, rundade hörn och plastig framsida är en klockren beskrivning av mina luckor :)


det är exakt samma hos Norddesign ,har jobbat där så man har sett bde härjedalskök och norddesign , endast skillnad i färgnyansen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.