Har ett Ftx östberg heru 100 s där jag får filterlarm fast filtren är bytta.Frågan är ska filtren på bild sitta framför filterkasetten eller ska dem inte sitta där? En öppen ventilationsenhet med filter och varningsetikett i hemmiljö, soffa synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En öppen svart textilåda med en rosa skjorta inuti. Det finns en varningsetikett: "CAUTION: Electric heater".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Acido
  • Laddar…
J
Du måste ju nollställa att du har bytt filter
 
J Johannes56 skrev:
Du måste ju nollställa att du har bytt filter
Ok,men filtren på bild ska dem sitta framför filterkasetten eller ska dem inte vara där
 
J
Ingen aning vad de vita sakerna är. Har bara bytt de rosa filtrena.
 
Ok tack för svar
 
Ja, ska du ha dem så ska de sitta i springan du visade, som ett förfilter för att ta de stora partiklarna. i mitt gamla aggregat hade hade jag sådana som jag bytte var tredje månad och huvudfiltret varje år. När jag bytte till heru stod det inget om förfilter så då slutade jag med dem.
Men som tidigare skrivet, du måste nollställa larmet manuellt. I menyn kan du också ställa in hur ofta du vill ha meddelandet (filterlarmet).
 
F fredrik.johansson skrev:
Ja, ska du ha dem så ska de sitta i springan du visade, som ett förfilter för att ta de stora partiklarna. i mitt gamla aggregat hade hade jag sådana som jag bytte var tredje månad och huvudfiltret varje år. När jag bytte till heru stod det inget om förfilter så då slutade jag med dem.
Men som tidigare skrivet, du måste nollställa larmet manuellt. I menyn kan du också ställa in hur ofta du vill ha meddelandet (filterlarmet).
Ok,tack för hjälpen. Nu är det löst! Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.