F fribygg skrev:
Jag skulle gärna ha din stora Bosch eller en motsvarande Makita i en dedikerad verkstad eller sågkontainer
Jo, jag gybber mig fram till ett garage man kan härja i, men tills dess får den åka med på mindre projekt också. Otroligt smal eftersom den inte tar plats bakåt.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Sågcontainer hemma, då blir nog min fru förvånad tom. även om jag anser hon härdad
;)
Hemma? Jag tänkte det kunde vara en vettig lösning vid nybygge eller helrenovering av inköpt objekt där man inte bor..
Att släpa verktyg till och från bilar, uppför trappor och mellan objekt är inte kul, jag har nyligt panelat om en kåk på fritiden och det hade varit smutt med en container med öppen sida för såg och virke.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hemma? Jag tänkte det kunde vara en vettig lösning vid nybygge eller helrenovering av inköpt objekt där man inte bor..
Att släpa verktyg till och från bilar, uppför trappor och mellan objekt är inte kul, jag har nyligt panelat om en kåk på fritiden och det hade varit smutt med en container med öppen sida för såg och virke.
Jag snickrar hemma eller hos svärmor och för finns det en äldre GCM10S och en bänk, mindre elverktyg tas med. (y)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Här kommer lite foton med GCM12GDL på GTA2500W.
Bosch geringssåg på stativ i ett rörigt verkstadsutrymme, med träplank, verktyg och cykel synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kap- och geringssåg på stativ, i en verkstad, med cykel och trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verkstad med geringssåg på stativ, oordnat med cykel och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Portabel geringssåg på ställ med hjul i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Står stabilt uppfälld såväl som hopfälld.
 
  • Gilla
dilemma
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Här kommer lite foton med GCM12GDL på GTA2500W.
[bild] [bild]
[bild] [bild]

Står stabilt uppfälld såväl som hopfälld.
Tar ju upp hela garaget ju......:cool:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K Kane skrev:
Tar ju upp hela garaget ju......:cool:
Haha, tur den inte är så lång utfälld. :oops:
I värsta fall får man köra ut bilen bakom ryggen. :geek:
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Haha, tur den inte är så lång utfälld. :oops:
I värsta fall får man köra ut bilen bakom ryggen. :geek:
Betydligt bättre lösning för den som har ont om plats i garaget än en traditionell bänk, men spretande ben och slidstänger på sågen, skulle jag säga då
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.