Köpte hus förra veckan och har rivit ut det mesta av det gammla köket. Väggarna består av betong med puts..

Någon som kan tipsa om det bästa sättet att gå till väga med väggarna.. ??Ska jag regla och sätta gips på väggarna eller ska jag skruva gips direkt på putsen.. Eller ska jag putsa upp väggarna och sedan skruva upp skåpen ?

Putsen är dålig på många ställen men enligt folk jag pratat med så ska det vara ok att putsa upp det igen... Frågan är bara vad som är smartast/bäst ?

Det blir inte så mycket tom väggyta som blir synlig ..
 
Ingen som har nåt tips ?

Jag har kollat med lite folk nu och de flesta säger att putsa upp det befintliga är det bästa alternativet...
 
T
Motin skrev:
Ingen som har nåt tips ?

Jag har kollat med lite folk nu och de flesta säger att putsa upp det befintliga är det bästa alternativet...
Kör på det, bästa alternativet
 
Har precis monterat ett kök i betongvägg.

Det var spacklat lite men i övrigt verkar det ha varit målat direkt på väggen. Där jag satte skåpen skrapade jag bort färg + spackel så det blev ren betongvägg. Så jag fick en plan yta att skruva skåpen mot.

I dagarna ska jag upp med stänkskydd ovan diskbänken, återigen renskrapad betongvägg som jag prime'ar och sedan kaklar på.

Varför putsa upp väggen om du ska dölja den med ett kök?

Den lilla del av min vägg som blir synlig är renskrapad betongvägg, där sätter jag EasyCover och målar över.
 
Tack för tipset Stenback !!
 
Vi river just nu ut vårt gamla kök för att bygga upp ett nytt mot betong-vägg. Ska sätta upp panelskivor ovanför kaklet, och undrar nu om det finns någon vänlig själ som kan tipsa om hur vi ska gå tillväga med den gamla väggen och hur vi ska montera panelskivan på betongen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.