Hej!

Med lite tur så är det kanske någon här som har monterat en Swedoor Advance-line ytterdörr med dolda gångjärn, som kunde svara på en monteringsfråga?
Ytterdörren skall monteras med sidofönster och det är detta moment som gör mig fundersam. Jag får en stor glipa mellan sidofönstret och dörrkarmen på den sidan där gångjärnen är monterade.
Konstruktionen gör att gångjärnen sticker ut utanför karmen, vilket gör att sidofönstret inte kan komma helt intill dörrkarmen Men det kändes bara som att det blev ett för stort mellanrum.
På flera ställen nämns det hur viktigt det är att det inte är något mellanrum på grund av ljudisoleringen och så får jag en sån här glipa.
Någon som har reagerat på samma, eller direkt kan se att detta är fel?

Tack på förhand!

Christopher
Glasdörr med myggnät, vitt rutmönster, vägguttag och en väggmonterad enhet på insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grå dörrkarm och gångjärn, svagt ljus, slutet utrymme, vertikal närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Karmen är för klen för det gångjärnet. Det går väl förvisso att åtgärdA genom att borra bort material i sidoljuset.
En annan tanke är att det kan vara problematiskt med sidoljus på gångjärnssidan. Det blir inte lika stabilt som att fästa direkt i väggen och det går inte att justera karmen. gångjärnen har förvisso lite justering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.