Vill koppla på något vis så jag får vatten till två tvättmaskiner från den här kopplingen (R15). Vad använder jag för att göra det på ett bra sätt. Tittat runt lite men vet inte riktigt vad som blir bäst.
 
  • Metallrör med kopplingar mot texturerad bakgrund, möjligtvis VVS-installation eller industriellt sammanhang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
  • Gilla
vanne86
  • Laddar…
Inget ont i ballofixer, men dom har en tendens till att fastna rätt bra och när dom stängs så börjar dom att läcka.
Då är det bättre med riktiga ventiler som håller.
 
tommib
Jo, men de kanske inte riktigt flyger estetiskt. Nu vet vi ju inte vad det är för utrymme, om det är ett grovkök eller om det är ett badrum där man vistas. Då ville jag erbjuda ett alternativ som är estetiskt mer tilltalande.

Man måste, precis som med alla ventiler, motionera dem regelbundet. Där tror jag att det största problemet ligger med kärvande ventiler.

Jag inser dock att jag gjorde ett misstag och antog att gängan vi ser på bilden pekar nedåt mot golvet. Om den inte gör det bör man koppla på ett annat sätt. Jag skulle rekommendera att anslutningsslangarna monteras mot nedåtpekande gängor av skälet att det inte ska bli drag i slangen. Risken är annars att den efter några år torkar och spricker där tyngdkraften vill böja den. Mitt förslag innebär dock att man måste lossa på hela T-kopplingen lite så den går att vrida utåt, annars kan man troligen inte gänga på grejerna.
 
tommib tommib skrev:
Jo, men de kanske inte riktigt flyger estetiskt. Nu vet vi ju inte vad det är för utrymme, om det är ett grovkök eller om det är ett badrum där man vistas. Då ville jag erbjuda ett alternativ som är estetiskt mer tilltalande.

Man måste, precis som med alla ventiler, motionera dem regelbundet. Där tror jag att det största problemet ligger med kärvande ventiler.

Jag inser dock att jag gjorde ett misstag och antog att gängan vi ser på bilden pekar nedåt mot golvet. Om den inte gör det bör man koppla på ett annat sätt. Jag skulle rekommendera att anslutningsslangarna monteras mot nedåtpekande gängor av skälet att det inte ska bli drag i slangen. Risken är annars att den efter några år torkar och spricker där tyngdkraften vill böja den. Mitt förslag innebär dock att man måste lossa på hela T-kopplingen lite så den går att vrida utåt, annars kan man troligen inte gänga på grejerna.
Den pekar ned mot golvet och det är i en tvättstuga. Precis ovanför en golvbrunn . Tror det där blir bra och snyggt.. Blir första kopplingen med lin och pasta så är ju på ett bra ställe att göra sin första. Tack för alla svar.

Sen lär jag ha 2 övergångar av nå slag för att tvättmaskins kopplingen ska passa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.