Vet ej om det här hamnar i rätt nu men jag testar.
Efter många år så kanske en dröm går i uppfyllelse att få bygga helt nytt i underbara Norrland, men innan det blir av så har jag en massa funderingar.
Ska ju nu få tilläga att fastigheten ej en är köpt för vi vill reda ut en massa först. Och kommunen där vi ska köpa är inte direkt tillmötesgående då vi inte äger fastigheten en.

Fastigheten är en skog och jordbruks fastighet 110 hektar total mark, det står i dag en byggnad där som både är förfrusen och övergiven sedan 20år. El finns framdraget till huset.

Är det nu någon som kan hjälpa mig med några saker eller ja kan svara på vart jag hitta den info jag söker.

1. Vart hitta jag en detalj plan, se om det alltså finns en detalj plan över området.
2. Vart förutom kommunen kan jag få reda på om det finns närhet å möjlighet till ansluta till kommunalt vatten och avlop.
3. Kan man söka bygg och rivnings lov innan man köpt marken ( för ej köpa grisen i säcken)

Tack på förhand Tommy
 
F
1. Kommunen. Inte alla har detaljplaner utlagda på internet utan man måste begära dem.
2. Kommunen igen
3. Ja, det går att söka lov utan att äga marken
 
F Freddedan skrev:
1. Kommunen. Inte alla har detaljplaner utlagda på internet utan man måste begära dem.
2. Kommunen igen
3. Ja, det går att söka lov utan att äga marken

Problemet vi har försök gå dom svara i snart 6 månader på dessa frågor både via mejl och ringt men fortfarande har det ej hänt något.
 
Tänk på att du behöver förvärvstillstånd.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Fråga någon granne ? En sådan stor fastighet brukar ofta ligga utanför detaljplan om den inte angränsar till ett tätbebyggt samhälle. Finns egen brunn och avlopp idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.