Hej! Har dragit på mig ett litet (nytt projekt för mig) hemma och ska byta blandare, allt har gått bra tills vi skulle koppla nya blandaren till kopplingen.. Den passar inte. Nya blandaren har en A3/6 gänga.. Hur ska jag gå tillväga? Bifogar bild nedan;

(Är inte kunning inom detta)

Tack!!
 
  • Hand håller en vattenledning eller anslutningsslang över en öppen kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två metallrör med kopplingar mot en vit bakgrund, fläck och skada syns på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
A3/6 är ingen gänga utan betyder något annat. Kan det vara g10 kanske? Det ska stå i montageanvisningen.
Vad har du för dimension på kopparröret?
 
Rickard. Rickard. skrev:
A3/6 är ingen gänga utan betyder något annat. Kan det vara g10 kanske? Det ska stå i montageanvisningen.
Vad har du för dimension på kopparröret?
Rickard. Rickard. skrev:
A3/6 är ingen gänga utan betyder något annat. Kan det vara g10 kanske? Det ska stå i montageanvisningen.
Vad har du för dimension på kopparröret?
Tack! Du har rätt, ser att jag skrivit fel. På anvisningarna står det G3/8
Behövde byta dubbelnippel till en 3/8. Tack för ditt svar! :)
Rickard. Rickard. skrev:
A3/6 är ingen gänga utan betyder något annat. Kan det vara g10 kanske? Det ska stå i montageanvisningen.
Vad har du för dimension på kopparröret?
 
ådal ådal skrev:
3/8" är en gängstorlek, menade du den? Det är samma som g10/r10. Jag skulle nog kapa av gamla kopplingen och sätta dit en helt ny istället.

Är det 12 rör som kommer matat skulle en 12xr10 göra jobbet fint. T.ex,

[länk]
Tack för ditt svar! Yes, menade 3/8. Nu är det löst, behövde byta dubbelnippel :) Får hoppas att det håller!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.