Har upptäckt detta på ett fönster. Verkar inte som att träet är särskilt skadat men färgen har alltså släppt vilket gör att träet är fuktigt, vilket inte är bra såklart. Går ju inte att måla eller olja nu på vintern. Det är alltså utsidan som är ”värst” och det är bara det område där färgen är borta som det är lite blött, vad jag kan upptäcka.

Några idéer om vad jag kan göra tills det blir torrt igen? Vågar jag vänta med åtgärd till våren eller kommer fönstret att skadas ännu mer i så fall..?

Har nyss legat ordentligt mycket snö mot fönsterkarmen också, det kan ju ha gjort träet extra blött också…

(Jag har inte möjlighet, eller kunskap, att plocka ner fönstret och byta ut träet).
 
  • Fönsterkarm med flagande färg och tecken på fuktskador eller röta. Nedsmutsat och i behov av underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat fönsterkarm, säkerhetslarmsdekal, behov av underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Detta är inte mitt expertområde.
Du åtgärdar inte medans det är fuktigt och kallt, normalt är att åtgärda och måla i månader utan r.
 
  • Gilla
kedjehus1973 och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Gör bara ett litet väderskydd av en bit plast och tejpa dit. Så kan det lufta och torka ut till bättre lagningssäsong :D
 
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Detta är inte mitt expertområde.
Du åtgärdar inte medans det är fuktigt och kallt, normalt är att åtgärda och måla i månader utan r.
Det var också vad jag skrev, inte måla/olja nu såklart. Men åtgärd kan också vara något annat…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.