Hej mitt första inlägg! Kan jag få råd kakelval i detta Ikea kök. Bänkskiva blank marmormönstrad kvartskomposit. Först var jag inne på 10x20 vitt fasat kakel, men osäker nu, det blir kanske rörigt o mycket skuggbildningar eftersom 3 mötande väggar där kakel ska sättas.. Vad tror ni om kvadratisk 15x15 rak sättning?
Blank eller kanske halvmatt kakel till blank bänkskiva? Oj detta är svårt kan knappt visualisera. Tänkte höra mer er Har ni tips? Ljust ska det vara , litet kök i norrläge Golvet under täckpapp är borstat baseco brun furu.
 
  • Tomt kök utan apparater, gröna skåp, vit diskbänk, kartong på golvet, renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MaiFleuri skrev:
Hej mitt första inlägg! Kan jag få råd kakelval i detta Ikea kök. Bänkskiva blank marmormönstrad kvartskomposit. Först var jag inne på 10x20 vitt fasat kakel, men osäker nu, det blir kanske rörigt o mycket skuggbildningar eftersom 3 mötande väggar där kakel ska sättas.. Vad tror ni om kvadratisk 15x15 rak sättning?
Blank eller kanske halvmatt kakel till blank bänkskiva? Oj detta är svårt kan knappt visualisera. Tänkte höra mer er Har ni tips? Ljust ska det vara , litet kök i norrläge Golvet under täckpapp är borstat baseco brun furu.
Och fogarna, vilken färg har du tänkt dig ?
Sökte på gröna kök och där fanns både med fasad kant och rak.
Men förstår det, inget man bara river ner och byter ut om man nu inte gillar det
 
Vi struntade i kakel och satte hel skiva istället. Så lätt att hålla rent, inga fogar eller skarvar (annat än i hörnet). Och lätt att ta ner om man vill byta. Du kan ha samma som bänkskivan eller bryta av med annan färg eller mönster.
 
  • Gilla
samovar och 2 till
  • Laddar…
7.5 15 fasad. Vit med vit nanofog.
 
Tack för svaren!!
 
Här kan du se hur det kan se ut med vitt fasat kakel...
IKEA-kök med mässingsdetaljer.
Kvartskompositsskiva i vit (ljus) marmor look.
 
  • Kök med vita kakelplattor, fruktskål på bänkskiva, lila skåpluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pear4Life Pear4Life skrev:
Här kan du se hur det kan se ut med vitt fasat kakel...
IKEA-kök med mässingsdetaljer.
Kvartskompositsskiva i vit (ljus) marmor look.
Aha!! Snyggt , tack för foto. Jag funderar nu på 15×15 liknande detta....
 
M MaiFleuri skrev:
Aha!! Snyggt , tack för foto. Jag funderar nu på 15×15 liknande detta....
 
M MaiFleuri skrev:
Aha!! Snyggt , tack för foto. Jag funderar nu på 15×15 liknande detta....
Lantkök med trägolv, grå skåp, vitt kakel, bänkskiva i trä, öppna hyllor och inbyggd ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lantkök med trägolv, grå skåp, vitt kakel, bänkskiva i trä, öppna hyllor och inbyggd ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
M MaiFleuri skrev:
[bild][bild]
Jag har 61 cm, om jag väljer detta blir det 4 rader på höjden
 
Pear4Life Pear4Life skrev:
Här kan du se hur det kan se ut med vitt fasat kakel...
IKEA-kök med mässingsdetaljer.
Kvartskompositsskiva i vit (ljus) marmor look.
Vi har likadan IKEA bänkskiva! Är du nöjd med din ? Är den tålig o lättskött tycker du?
 
M MaiFleuri skrev:
Vi har likadan IKEA bänkskiva! Är du nöjd med din ? Är den tålig o lättskött tycker du?
Vi har haft våran skiva i ca 6mån... Mkt lättskött och den har tålt allt vi utsatt den för än så länge
 
Härligt! Och den är såå snygg
 
M MaiFleuri skrev:
[bild][bild]
Fint kakel! Vet du vad modellen heter?
 
Nej , tyvärr jag sparade denna bild från okänd hemsida... detta kakel tycks inte vara kritvit?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.