Tjenare

Kan någon tipsa om en snygg övergång/kant från gräsmatta till häck som samtidigt fungerar bra med robotgräsklippare? Borde jag ha höga kantstenar, marksten så det blir plant, kantstål eller kanske inget alls? Hur har ni det?
 
Vi har ingen speciell övergång mellan gräsmatta och häck. Låt klipparen gå så nära häcken som möjligt.
Trimma gräskanten manuellt några gånger under sommarperioden.

Annars är marksten som ligger i jämnhöjd med gräsmattan bra som övergång. Låt klipparen köra ut över markstenen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Vi har ingen speciell övergång mellan gräsmatta och häck. Låt klipparen gå så nära häcken som möjligt.
Trimma gräskanten manuellt några gånger under sommarperioden.

Annars är marksten som ligger i jämnhöjd med gräsmattan bra som övergång. Låt klipparen köra ut över markstenen.
Vi har täckbark under häcken. Menar du att jag borde gräva signalkabel bakom markstenen/början av barken då?
 
makeover makeover skrev:
Vi har täckbark under häcken. Menar du att jag borde gräva signalkabel bakom markstenen/början av barken då?
Lägg kabeln så att klipparen går så nära häck och rabatten som möjligt utan att den riskerar köra fast etc.
Svårare än så är det inte,.
 
fanns det inte en som kan klippa kanter
 
Antingen klippa under nedersta grenarna, in över täckbarken som du fått förslag på, eller stenar i markhöjd som klipparen kan klippa hela vägen intill (och lite över). Annars är det trimmer som gäller och jag gissar att du inte skaffat robot för att du vill hålla på och klippa gräs.
 
 
  • Gilla
makeover
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.