Jag undrar vad ni har för erfarenheter kring kostnaden då en snickare installerar ett Ikea kök?

Förutsatt att det gamla köket är nedmonterat och de nya stommarna är monterade när snickaren kommer.
 
Hur långt är ett snöre?

Det beror helt på hur mycket som skall göras innan och efter skåpen hängts upp. Behövs det nya kottlingar för att kunna hänga upp skåpen? Nytt gips? Nytt golv? Sänka taket? Skall det göras något med vatten, avlopp eller el? Spacklas, målas, tapetseras, kaklas? Passbitar och socklar?

Att skruva upp skåpen är en väldigt liten del av hela jobbet. Vår snickare la kanske två dagar på det, av fem veckor totalt.
 
Befintliga avloppsrör och eluttag ska vara som de är. Inga nya gipsskivor behövs. Golv lägger jag själv.

Kanske bara ska göra allt själv.
 
  • Gilla
Lived och 1 till
  • Laddar…
Om du inte redan har en snickare som du brukar anlita så tror jag att du kommer få svårt att hitta någon för ett så litet jobb.
 
zarkov zarkov skrev:
Om du inte redan har en snickare som du brukar anlita så tror jag att du kommer få svårt att hitta någon för ett så litet jobb.
Varför skulle det vara svårt?
 
B BYGGHANNA skrev:
Befintliga avloppsrör och eluttag ska vara som de är. Inga nya gipsskivor behövs. Golv lägger jag själv.

Kanske bara ska göra allt själv.
Kan du lägga golvet så kan du nog fixa det andra själv med. Finns väl ingen anledning att ta in svindyr arbetskraft för att göra jobb man klarar själv. Skulle man inte ha tid att göra det på fritiden så är det säkert lönsamt för de flesta att ta tjänstledigt för att göra det.
 
A A-Man_08 skrev:
Varför skulle det vara svårt?
Därför att många hantverkare fortfarande har så mycket att göra att småjobb inte lönar sig. Det är en sak att hjälpa en befintlig kund med mindre jobb, en annan att åka till en helt ny kund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.