A
Jag har en Grohe köksbladare som behöver en ny insats, jag beställde en på Bauhaus som jag trodde skulle passa (den blåa till höger på bilden) men iom att den gammla (vita till vänster på bilden) har en smalare topp så passade inte övre ringen på blandaren.

Någon som vet vart man kan få tag på en ny insats liknade den vita på bilden.

Grohe 46mm där övre delen är 44mm

Två elektriska komponenter på ett bord: en gammal skadad och en ny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Demonterad kökskran med synliga interna delar, bredvid diskho, kakelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det bara att den läcker? Då kanske du kan flytta över tätningsringarna från den nya.
 
A
I InsidersUnited skrev:
Är det bara att den läcker? Då kanske du kan flytta över tätningsringarna från den nya.

Nej tyvärr, den är helt utliten av dåligt kaltvatten
 
A
T tergo skrev:
påminner mycket om denna KERAMPAKET GUSTAVSBERG FÖR NORDIC MED TT FUNKTION (bauhaus.se)
Synd att det inte är några mått på den men iom att den är samma size hela vägen så törs/orkar inte chansa
 
bilder på min gamle insats gustafsberg/vårgårda blandare botten diameter 46 mm höjd upp till sprinten 35 mm
och totalhöjd i stängt läge 62 mm Vit plastdel med tre svarta öppningar på ett ljust träunderlag. Verkar vara en teknisk komponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit elektrisk installationskomponent på ljust träbord, sannolikt en vägguttags- eller strömbrytarmekanism, lite dammig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit plastdel på träyta, ser ut som del av elektrisk apparatur eller kontakt. Nedre del av person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AbRhesus
  • Laddar…
A
T tergo skrev:
bilder på min gamle insats gustafsberg/vårgårda blandare botten diameter 46 mm höjd upp till sprinten 35 mm
och totalhöjd i stängt läge 62 mm[bild] [bild] [bild]
Man tackar så mycket, den ser rätt ut ❤️
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
A
T tergo skrev:
bilder på min gamle insats gustafsberg/vårgårda blandare botten diameter 46 mm höjd upp till sprinten 35 mm
och totalhöjd i stängt läge 62 mm[bild] [bild] [bild]
Du har inte något nummer på den?
Detta ser inte helt rätt ut GB41633877
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.