Hej, någon mer än mig som har problem med att uppdatera firmware från 0.0.0.71 till 1.1.0.5?
Klickar update och ringen på boxen blinkar lila och blir sedan vit efter en stund men säger fortfarande att det går att uppdatera till 1.1.0.5 och att nuvarande är 0.0.0.71
 
  • Digital skärm visar att bil inte är ansluten, ny firmwareuppdatering tillgänglig, version 1.1.0.5, gammal version 0.0.071 installerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är nu löst efter grym support från Zaptec, Min version var väldigt gammal och behövde lite handpåläggning för att kunna hoppa upp till senaste.
 
Hej!
Jag har precis samma problem. När du skriver Zaptec kundtjänst, hur kom du i kontakt med dom?
Jag hittar ingen sån kontaktinfo på deras hemsida. Var det via en återförsäljare?

Tack på förhand!
 
Hej, fick hjälp av @AroH
Annars fick jag notis om att Hjälp-bojen i appen går att använda för att nå support.

/m
 
  • Gilla
AroH
  • Laddar…
K kuse skrev:
Hej, fick hjälp av @AroH
Annars fick jag notis om att Hjälp-bojen i appen går att använda för att nå support.

/m
Suveränt, tack för det
 
  • Gilla
AroH
  • Laddar…
Hej,
jag har åkt på samma problem med en helt ny box. Konstigt att Zaptec levererar dem med så gammal Firmware på. Finns det någon lösning på problemet som går att ta här?
 
P pajper skrev:
Hej,
jag har åkt på samma problem med en helt ny box. Konstigt att Zaptec levererar dem med så gammal Firmware på. Finns det någon lösning på problemet som går att ta här?
P pajper skrev:
Hej,
jag har åkt på samma problem med en helt ny box. Konstigt att Zaptec levererar dem med så gammal Firmware på. Finns det någon lösning på problemet som går att ta här?
Hej!
Ja jag tycker också det är lustigt att de inte ser till att uppdatera boxarna, framförallt när det krävs handpåläggning för att ens få till en senare version.
Jag liksom kuse fick hjälp av en kille här på byggahus AroH. Håller tummarna att han kan hjälpa dig med. Annars borde man kunna vända sig till återförsäljaren. I mitt fall kunde nog Tibber hjälpa till också. Lycka till!
 
PappaPalm PappaPalm skrev:
Hej!
Ja jag tycker också det är lustigt att de inte ser till att uppdatera boxarna, framförallt när det krävs handpåläggning för att ens få till en senare version.
Jag liksom kuse fick hjälp av en kille här på byggahus AroH. Håller tummarna att han kan hjälpa dig med. Annars borde man kunna vända sig till återförsäljaren. I mitt fall kunde nog Tibber hjälpa till också. Lycka till!
Hej,
Jag testade att skriva till Zaptecs support, får se om de kan fixa det. Enligt en tråd på Facebook så kunde de vara behjälpliga.
 
  • Gilla
PappaPalm
  • Laddar…
P pajper skrev:
Hej,
Jag testade att skriva till Zaptecs support, får se om de kan fixa det. Enligt en tråd på Facebook så kunde de vara behjälpliga.
Håller tummarna
@AroH
 
K kuse skrev:
This is now resolved after great support from Zaptec, My version was very old and needed a bit of manual work to be able to jump up to the latest.
I just had mine installed by an electrician also on the old version. Did Zaptec do something remotely or is there some hidden usb port where you had to update yourself?
 
G gmidd skrev:
I just had mine installed by an electrician also on the old version. Did Zaptec do something remotely or is there some hidden usb port where you had to update yourself?
For anyone wondering how to update, contact Zaptec and they can force an update remotely. They said it was due to server congestion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.