Vi har direkt verkande el till vatten.
Hur mkt i kw kan detta medföra i ökning från 18 grader till 20. Huset är från 1974 ingen tilläggs isolering , inga fönster bytt.

Tacksam för ett ca svar.
 
5000-100000kWh beroende på storleken på huset!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
5000-100000kWh beroende på storleken på huset!
skall vi få vara petiga… 0-∞
Huset kan både vara oändligt litet och oändligt stort.

edit: det häftiga med detta hus från -74:a, är att den expanderar som universum.
Hade lätt hållit kvar vid huset då det känns lite speciellt!
 
106 kvm invändigt 2 våningar
 
Hur många kWh förbrukade huset i december och hur många grader hade ni inomhus i december?
 
18 grader enligt nibe pannan
1390 kw
 
Nej, möjligen kWh
 
  • Gilla
Lulaua och 1 till
  • Laddar…
Mmm. 5% dyrare per grad kanske…
 
Tack för svaret.

Mvh
K
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, möjligen kWh
Är inte denna kommentar ganska tråkig och uttjatad nu? Eller? Du kände liksom ett tvång att bara skriva den?
 
  • Gilla
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
Det är extrem skillnad på energi och effekt. Kan man inte hålla isär det är ämnet tämligen onödigt att diskutera.
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är extrem skillnad på energi och effekt. Kan man inte hålla isär det är ämnet tämligen onödigt att diskutera.
Då får man gissa lite? Du har alltså minst 50% chans att gissa rätt. I ditt fall tror jag du vet och har 100% chans ;)
 
  • Gilla
Oaken och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är extrem skillnad på energi och effekt. Kan man inte hålla isär det är ämnet tämligen onödigt att diskutera.
Ja, det är det. Men kan man inte förstå vad TS menade där han råkade skriva fel så får jag nog säga att man är lite av ett retard. Ta inte åt dig, men jag menar faktiskt dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.