Vad bör man tänka på vid köp av en 12 volts transformator till denna 10 watts ledstrålkastare?
 
  • LED-strålkastare med rörelsesensor på marmorbänk, ovanifrån, reflektion av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bruksanvisning för lampa, tekniska specifikationer, upplyst om material och livslängd, dammbeständig, inomhus/utomhus användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på en LED-lampa med rörelsesensor, tekniska specifikationer, CE-märkt, svart bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen av de länkade anger om de leverar växel (AC) eller likström (DC), du ska ha likström.

Protte
 
  • Gilla
ansic
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Ingen av de länkade anger om de leverar växel (AC) eller likström (DC), du ska ha likström.

Protte
prototypen prototypen skrev:
Ingen av de länkade anger om de leverar växel (AC) eller likström (DC), du ska ha likström.

Protte
prototypen prototypen skrev:
Ingen av de länkade anger om de leverar växel (AC) eller likström (DC), du ska ha likström.

Protte
Ok, tack. Den från Bauhaus (Konstsmide) levererar likström.
Och 12 watt är den på, vilket borde vara ok?
 
Redigerat:
T Tompafix skrev:
Köp en ny för 230v istället. Billigare än att köpa transformatorn. Du får två st för 98kr på Jula t.ex.
[länk]
Jag ska dra ut så jag får en strålkastare med rörelsesensor på balkongen , därav att jag kör den på 12 volt. Men tack ändå!
 
Du kan ta vilken 12V DC adapter som helst som ger minst 1A.
t.ex artikelnr: 44382 på Kjell.com

De du har länkat till har specialanslutningar för respektive belysningssystem, och det är inte säkert att de levererar DC..
 
S SCB skrev:
Du kan ta vilken 12V DC adapter som helst som ger minst 1A.
t.ex artikelnr: 44382 på Kjell.com

De du har länkat till har specialanslutningar för respektive belysningssystem, och det är inte säkert att de levererar DC..
Tack för tydligt svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.