Ja man kan ju känna sig blåst.. Var tvungen att snabbt införskaffa 15mm Prisolrör..

köpte 2,7 meter,,,, Pris 400kr... 149kr/m...

Såg på en populär webbshop.... 73kr/metern...

;(
 
Inte så farligt blåst. Du slapp ju den populära webshopens expeditionsavgift på 128 kronor.:)
 
Nej iofs.. Men kunde ju aldrig förstå hur lite koppar och plast kan vara så dyrt..
 
Kopparpriserna är ju skyhöga pga att kineserna rensar världen på koppar just nu...
Inte bra för de som ska installera, men bra för oss som samlar kopparskrot på jobbet :)
 
Mm koppartjuvarna har bra tider nu med
 
Kanske därför branchen sneglar på PEX? ;)
 
Skall man handla på typ K-rauta, Silvan mm måste man vara mycket prismedveten. Jag tycker det går ut med budskapet att de är billiga.....ja på verktyg i tio kronorslådan och en o annan bänkskiva kanske...Men som sagt man måste veta vad saker o ting kostar för att handla där tycker jag... Pressolrör tex....handlar jag på biltema.

S.
 
verktygsgurun skrev:
Pressolrör tex....handlar jag på biltema.

S.
Tänk bara på, att av någon konstig anledning så säljer Biltema prisolrör som inte är typgodkända för inbyggnad (Det är ju det prisolrör är till för i huvudsak) . Sen brukar de vara omöjliga att bocka med bockverktyg för då spricker dem.
 
Jag mailade Biltemas kundservice för 3 mån. sedan angående att deras prisol rör ej var godkännda för inbyggnad och fick följande svar:

Vårt mjukglödgade rör är inte godkänt för inbyggnad pga att det finns skarvar under isoleringen. Vi arbetar just för tillfället på att få in godkända rör av denna typ, detta tar dock tid innan de finns i våra butiker

Jag vill tillägga att det finns godkända rör av denna typ på marknaden, isolerade för inbyggnadLycka till med rörläggningen
Således skulle jag inte rekomendera någon att använda dessa rör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.