OramaC OramaC skrev:
Jasså? Spännande, vilken panna har du landat i?
Det blev en atmos dc50gd. Gillar att dom är lite enklare.. inte så mycket elektronik sen att dom går att få till rätt kurs från Polen är ju också ett stort plus.
 
OramaC
När jag läser inlägg #10 t om #14 så, nej, det är absolut INTE gratis med ved.

Det som är/blir drivkraften för mig är att INTE göda elbolagen och elnätägarnas monopol. Då går jag gladeligen till skogs och införskaffar ved. Det skrämmande är väl att t ex mestadels folk och politiker tror/anser att de är just gratis.

Man jobbar ju flertalet timmar för att skaffa ved och ens kunna elda den. Någon kanske har räknat på sina m3 som kan dela med sig ? timmar med motorsåg, furhjuling, bränsle, vedklyv, yxa, bränsle, el?:rofl:

Så att välja på det eller måsta jobba en massa timmar extra för en elräkning? Tar ju hellre timmar i skogen då jag jobbar för mig själv och inte för skurkbolagens VDar :crysmile:
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
OramaC
E Ekan712 skrev:
Det blev en atmos dc50gd. Gillar att dom är lite enklare.. inte så mycket elektronik sen att dom går att få till rätt kurs från Polen är ju också ett stort plus.
Det är ju nog helt rätt tänkt! Teknik må ju vara roligt osv men när det ger upp div komponenter som gör att det kostar tusentals kronor för byte av dessa för att man ens ska kunna starta pannan eller liknande så är det inte riktigt lika lockande.
 
OramaC OramaC skrev:
Så att välja på det eller måsta jobba en massa timmar extra för en elräkning? Tar ju hellre timmar i skogen då jag jobbar för mig själv och inte för skurkbolagens VDar :crysmile:
Helt rätt kunde inte sagt det bättre själv! Det är grymt tillfredställande att kunna elda sin egna ved och speciellt i dessa elpristider! Varje kw man slipper betala åt dessa elbolag är win :crysmile:
 
  • Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.