Jag har noterat att min geringssåg (Bosch GCM 8, några år på nacken) inte sågar helt perfekt. Resultatet blir därefter... Se bild.
Nu när skadan är skedd, hur reparerar man detta snyggast och bäst?
Jag vill inte måla över listerna, enbart fylla i själva sprickan. Träspackel eller fog? Vad tycker den samlade massan?

…eller är det kanske skit samma? Inget resultat blir ändå perfekt. :rolleyes:


Vit dörrkarm mot en beige vägg, hörn nära taket, minimalistisk stil, skugga till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
latex och en fuktad svamp
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
K
När satte du upp fodren? Kan vara bra att låta det sitta en säsong för väggarnas rörelser, lätt att ny dig spricker ganska omgående annars
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Hade nog kört med tec7 och lite bättringsfärg i springan sedan. Lite för mycket för latex men kan funka det med.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Good enough.
 
K kniv skrev:
När satte du upp fodren? Kan vara bra att låta det sitta en säsong för väggarnas rörelser, lätt att ny dig spricker ganska omgående annars
Det har suttit sen i somras och sett i princip likadant ut hela tiden. Kanske *något* bredare glipa nu än när jag satte upp det.
 
Redigerat:
S jkswe87 skrev:
Hade nog kört med tec7 och lite bättringsfärg i springan sedan. Lite för mycket för latex men kan funka det med.
Har aldrig använt Tec7, vad skiljer det mot latex?
 
A
helt klart Tec7, så användarvänligt och övermålningsbart
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
A Aunty skrev:
helt klart Tec7, så användarvänligt och övermålningsbart
Kul, måste testa detta!

Jag beställde precis en flaska Dynaflex, ska vara "da shit" enligt jänkarna. Ska testa den på glipan innan jag sabbar med latex.
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Har aldrig använt Tec7, vad skiljer det mot latex?
Funkar som både lim o fog och spricker inte som vanlig billigare fog/latex.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.