Hej. Jag har bara 11,5m2 och funderar om det lönar sig att ha vardagsrum med tv i en tv bänk och soffa.
 
Du får nog förklara lite bättre...
 
Det lönar sig.
 
BirgitS
S stemmen skrev:
Hej. Jag har bara 11,5m2 och funderar om det lönar sig att ha vardagsrum med tv i en tv bänk och soffa.
Det är nog bra att kombinera säng och soffa, antingen en bäddsoffa eller säng som man gör mer soffaktig med stora kuddar mot väggen. Detta för att både säng och soffa är två stora möbler som kommer att ta upp en stor del av rummet.

Likaså är det nog bra att inte ha en renodlad TV-bänk utan någon sorts förvaring för andra saker också, antingen mer som en bokhylla med plats för TV eller mer som en byrå med TV ovanpå. Men eftersom det är korta avstånd så är det nog vanligt att man använder datorskärmen som TV.

Tillägg:
Jag missförstod nog ditt inlägg. Jag trodde du syftade på en enrumslägenhet där rummet var 11,5 kvm.
Visst går det att ha ett TV-rum som är 11,5 kvm stort om det bara är tillräckligt brett så att det fungerar att ha soffan och TV på varsin vägg och ändå gå i mitten.
 
Redigerat:
K
Sälj tvn och skippa att betala tv-abonnemang. Det lönar sig garanterat mer och ger bättre avkastning
 
Tack för svar
 
BirgitS
S stemmen skrev:
Tack för svar
Jag skrev just ett tillägg i mitt svar.
 
TVn på väggen och soffan mot andra väggen blir ju toppenbra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.