Hej!

kan man se på den här ritningen om den inringade väggen är bärande eller krävs det mer detaljerad ritning?


Bild från vinden, det röda är där väggen går.
 
  • Arkitektonisk ritning av en bostadsplan med markerad yta, innehållandes sovrum, bad, kök, och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en lägenhetsplan med kök, vardagsrum och måttangivelser på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett vindutrymme med träbjälkar, lagringslådor och en stege, svagt opplyst, oisolerad betongvägg till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av byggnadssektion med måttangivelser och materialindikationer, handmarkeringar i rött syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sektionsritning av en byggnad, visar träkonstruktion, tegel och betonghålsten, med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sektionsritning som också visar takstolarna brukar vara lämpligt att visa.
 
Antagligen bärande ja.
 
Bara en spontan gissning men det känns som att det borde bli rätt svajigt utan stöd på mitten så skulle nog tro att de ska ses som bärande.
 
K Kane skrev:
Sektionsritning som också visar takstolarna brukar vara lämpligt att visa.
hittade en ritning på takstolarna, den vägg jag markerat med rött funderar jag över
 
BirgitS
F Filipbs skrev:
hittade en ritning på takstolarna, den vägg jag markerat med rött funderar jag över
Eftersom det är fackverkstakstolar borde inte någon innervägg vara bärande. I alla fall i den bredare delen av huset.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.