Hej! Vår inbyggnadsmicro, en Husqvarna QN4241W, blev strömlös ca 3 sekunder in i en uppvärmning och ger inte längre några livstecken. Säkringen i proppskåpet har inte gått.Vägguttaget sitter antagligen någonstans bakom micron i skåpet och jag har inte kommit åt att kontrollera sladden/uttaget.

1. Hur tusan får man ut den ur skåpet??? Den satt redan installerad när vi köpte huset. Enligt manualen ska det sitta några fästkrokar i skåpet men då det inte verkar gå att rubba den varken i höjd- eller sidled förstår jag inte hur man ska kunna haka av den från krokarna...
2. Tips på eventuell felsökning som kan vara vettig att göra utan att ta hem servicetekniker, innan vi kasserar den och köper ny?

Tack!
 
A
en bra ugn från sharp
2011 började dessa tillverkas
sitter en liten säkring på ett kort uppe bak höger, kan vara att det räcker att byta denna,
det finns olika sätt att montera dessa beroende på vad som gillades när denna sattes in
antingen lyfter du i framkant och drar ut eller det jobbiga att lyfta i bakkant och dra ut
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
en bra ugn från sharp
2011 började dessa tillverkas
sitter en liten säkring på ett kort uppe bak höger, kan vara att det räcker att byta denna,
det finns olika sätt att montera dessa beroende på vad som gillades när denna sattes in
antingen lyfter du i framkant och drar ut eller det jobbiga att lyfta i bakkant och dra ut
Tack! Kommer man åt säkringen utan att lossa ngt hölje?
Såg nu att micron är fäst med skruvar i skåpet. För att komma åt dem måste jag få bort en list med ngn plåtbricka som täcker skruvarna. Brickan är skruvad i listen. Nu återstår bara att klura ut hur brickan är fäst under hyllplanet…
 
  • Vit skåplucka, del av diskmaskin, vinglas upptill, köksinteriör, närbild, heminredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
E Elingsbo skrev:
Tack! Kommer man åt säkringen utan att lossa ngt hölje?
Såg nu att micron är fäst med skruvar i skåpet. För att komma åt dem måste jag få bort en list med ngn plåtbricka som täcker skruvarna. Brickan är skruvad i listen. Nu återstår bara att klura ut hur brickan är fäst under hyllplanet…
Ugnen må ste öppnas 23st skruvar
 
electroluxaren skrev:
Ugnen må ste öppnas 23st skruvar
Vågar man som lekman öppna ugnen, och är det något speciellt förfarande för öppnande/återförslutande? Eller bara att öppna och skruva tillbaka?
Lite avskräckt av manualens uppmaning att under inga omständigheter lossa höljet.
 
A
E Elingsbo skrev:
Vågar man som lekman öppna ugnen, och är det något speciellt förfarande för öppnande/återförslutande? Eller bara att öppna och skruva tillbaka?
Lite avskräckt av manualens uppmaning att under inga omständigheter lossa höljet.
bara skruva
mycket mer plåtar att ta bort än man tror
håll ordning på skruvarna
 
  • Gilla
Elingsbo
  • Laddar…
Var försiktig vid kondingen bara :)
 
  • Gilla
Elingsbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.