Hej
Vi har en vattenmantlad stål kamin som vi tänker putsa.

Ett förslag jag fått, är att klä den med Aqua panel 12.5mm och sen putsa utanpå.
Har någon av er erfarenhet att göra så?. Vilken puts ska jag använda som klarar värmen?
 
  • 3D-renderad kamin med synliga lågor, står på trägolv, omgiven av vertikala träpaneler, rökkanal överst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-modell av en modern kamin med vedeldning, mätmarkeringar, och integrerade förvaringsutrymmen på en trägolv och brun bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som att skivorna är på utsidan med en glasfibermatta. kanske inte så bra då det kan bli bra varmt. Vanligt mineritskiva klarar värme och kan putsas på, gärna med ett putsnät. som kan fästas med rostfri skruv och bricka. Borra små hål och dra skruven direkt i skivan utan att ta i på sista varvet. Vanligt kalkbruk går bra att putsa med.
 
  • Gilla
Ulf1
  • Laddar…
Exakt vad är det för en kamin ni har och varför ska ni putsa den?

Inte så att jag per automatik ifrågasätter syftet, mer att jag vill förstå.
 
Guzzi Guzzi skrev:
Exakt vad är det för en kamin ni har och varför ska ni putsa den?

Inte så att jag per automatik ifrågasätter syftet, mer att jag vill förstå.
Se bilderna, vi har en Kamin från Kakelpannan - vi beställde den utan skal för att vi vill ha en putsad kammen. Se bilderna
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ser ut som att skivorna är på utsidan med en glasfibermatta. kanske inte så bra då det kan bli bra varmt. Vanligt mineritskiva klarar värme och kan putsas på, gärna med ett putsnät. som kan fästas med rostfri skruv och bricka. Borra små hål och dra skruven direkt i skivan utan att ta i på sista varvet. Vanligt kalkbruk går bra att putsa med.

Tack - för tipsen :) Jag fick tipset att använda Microcement vad tror du om det, kan det funka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.