Min klippare har jag utrustat för plogning . Men tråkigt nog fungerar den bara c:a 5minuter sen börjar motorn att variera i varvtal för att sedan stanna . Efter några minuter går den att starta och sen upprepas problemet . Har någon något tipps? Har rengjort förgasaren men det hjälpte inte. Har skickat efter bränslestabilisator kan det vara lösningen?
 
Sorryd Sorryd skrev:
Min klippare har jag utrustat för plogning . Men tråkigt nog fungerar den bara c:a 5minuter sen börjar motorn att variera i varvtal för att sedan stanna . Efter några minuter går den att starta och sen upprepas problemet . Har någon något tipps? Har rengjort förgasaren men det hjälpte inte. Har skickat efter bränslestabilisator kan det vara lösningen?
Låter skumt att den går 5 minuter och sedan börja krångla.Har själv en 214 tc som jag köpte i sommras och plogat några gånger och fungerar toppen.
 
Min gräsklippare gjorde likadant, sen bytte jag olja och problemet försvann.
 
V växelventil skrev:
Låter skumt att den går 5 minuter och sedan börja krångla.Har själv en 214 tc som jag köpte i sommras och plogat några gånger och fungerar toppen.
V växelventil skrev:
Låter skumt att den går 5 minuter och sedan börja krångla.Har själv en 214 tc som jag köpte i sommras och plogat några gånger och fungerar toppen.

Min är också ny i somras funka perfekt hela sommaren vilket bränsle använder du?
 
Sorryd Sorryd skrev:
Min är också ny i somras funka perfekt hela sommaren vilket bränsle använder du?
Vanlig 95 oktan.Mao inga oljetillsatser utan ren bensin 95 oktan.
 
V växelventil skrev:
Vanlig 95 oktan.Mao inga oljetillsatser utan ren bensin 95 oktan.
ok ingen skillnad på bränsle . Det verkar som den går så länge den chokar
 
Sorryd Sorryd skrev:
ok ingen skillnad på bränsle . Det verkar som den går så länge den chokar
Kan berätta att jag blandade i bränslestabilisator och problemet var löst
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.