http://k-rauta.se/hemutrustning_7190.htm. 2495 för både porslin och grejorna i väggen. Helt plötsligt får man 2 till priset för 1. Någon som har provbajjat och kan svara på om det är bra grejor? :)
 
Jag läste här på forumet förra veckan om någon som monterat en sådan.
I helgen var jag själv och inspekterade toan på k-rauta och jag tyckte den såg bra ut, hyfsad fallhöjd och bra vinkel på porslinet för att vara en vägghängd...betydligt mindre skvättrisk än på vår vägghängda IFÖ som har lågt från ring till botten och dessutom ganska flack kant som gör så det gärna stänker....:(
 
Hemmakatten
Jo, men det finns ju två olika modeller av vägghängda toastolar. den ena, som väl är mer använd i södra Europa har en flack skål där det spolas ner baktill, medans den andra är den vi använder mest, dvs. det stupar ganska rakt ned i framkant av skålen. Den toa vi vill ha och vill beställa från Tyskland finns i båda dessa modeller, men kan tänka mig att den bara finns i "svensk" modell i Sverige- Att K-rauta och Bauhaus numera tar in toastolar och annat från Europa innebär att vi kommer att få se mer av dessa europeiska modeller.
 
Var och kollade på K-Rauta. Menar ni att den har en liten hylla för att vara vägghängd?Jag tyckte att det var en stor "hylla" i framkant på stolen och att utloppet satt långt där bak. Måste kika på andra modeller, så att jag får referenser.. Annars så skiter jag i den toan :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.