Hejsan

Har varit borta på jobb och när jag kom hem så gick det inte att ansluta till byggahus/forum servern, tänkte den var nere men efter tre dagar så borde den kommit igång. Normalt så kör jag Mac men har nu nedlåtit mig att ta fram PC laptopen och då finns ni där. Har det gjorts någon förändring av servermjukvaran de tre senaste veckorna?

Med Maccen får jag upp Byggahus hemsida men oavsett vilken forum ruta jag klickar på så är det helstopp. Jag vägrar fortsätta med denna PC.

Prototypen
 
Forumet ligger på ny server på forum.byggahus.se, men det måste väl vara den adressen du har på macen?
 
Det där är tydligen olika mellan olika datorer, även PC. Om jag skriver www.byggahus.se/forum på min hemdator, styr de automatiskt om till forum.byggahus.se. Gör jag likadant från min arbetsplats får jag bara ett felmeddelande. Vet inte varför det blir så.
 
Jag förutsätter att de två länkar som finns på byggahus.se sidan är rätt, men det fungerar bara inte, nada. Fick just medelande från FF att servern inte svarar. Är alla DNS servrar informerade om att forumet har flyttat? Jag har läst adresserna som finns på hemsidan och det verkar rätt.. Föresten det fungerar ju från den här PC:n så DNS ska vara OK.

Hjälp mig från denna PC.

Prototypen
 
Jag hade samma problem efter serverbytet, men efter att ha lyckats komma in på forumet en gång (via länken i ett bevakningsmail) så ordnade det sig.
(har PC)
 
Jaha,
jag har aldrig fått något bevakningsmail så jag kommer nog inte in den vägen.

MatsO, moderator var är du,,,,, hoho

Prototypen
 
Prototypen, om du skriver in adressen till forumet direkt i Macen, fungerar det inte då heller?
 
NEJ
har provat både Safari och FF och adress för hand med och utan www, forum först och sist. Jag känner mig utfryst, och kallt ute har det blivit.

Prototypen,

snälla rädda mig från Bills hårda grepp.
 
Stackars prototypen.. :) Jag flyttar tråden till "information och feedback", då är sannolikheten större att någon admin eller kunnig moderator eller någon ser det och kan hjälpa dig.
 
Här är jag. Beklagar att jag drabbades av verkligheten i några timmar. Närmare bestämmt ett elakt åskväder. Omstyrningen från www.byggahus.se/forum är fladdrig, vet inte varför men så är det. Forum.byggahus.se har dock varit klockren för mig. Har tyvärr ingen mac så jag kan inte kolla där
 
prototypen skrev:
NEJ
har provat både Safari och FF och adress för hand med och utan www, forum först och sist. Jag känner mig utfryst, och kallt ute har det blivit.

Prototypen,

snälla rädda mig från Bills hårda grepp.
Jag kan hålla handen under tiden (Bill kommer att slita av densamma och slå ihjäl dig med den blodiga stumpen).

Släng alla cookies:ar som har med byggahus.se att göra och starta sedan om FF eller Safari. Hade samma problem som du och ovanstående hjälpte.

För att du skall känna dig ännu tryggare: Martin och Martin som fixar forumet är 100% Mac-nördar och det vete f-n om inte byggahus.se rullar på Apple-servrar nuförtiden. Det sista skall jag låta vara osagt.
:D
 
Mikael_L
mats_o skrev:
Här är jag. Beklagar att jag drabbades av verkligheten i några timmar.
Klockren !!! :D :D :D :D
 
Har tagit bort cookies www.byggahus, en 8-10 st, kan det finnas fler. Har även letat under Fsom i forum. Sökfunktionen funkar inte till cookiefilen och manuellt är ett hästjobb (det måste vara 500-1000 cookies) och det går inte kopiera cookies till ordbehandling och söka där.

Funkar fortfarande inte.

Prototypen

MatsO: Åska är ett giltigt skäl för IT frånvaro.
 
Är minus ett nätverkskort som jag inte hann rycka i tid :(
 
Kanske läge att installera överspänningsskydd, men satsa på riktiga i så fall och i flera steg, men det finns ju nya nätverkskort.

Prototypen, jag får fortfarande ingen kontakt via Maccen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.