M
Hej

Väntar på att stenskiveleverantören ska komma och installera bänkskivor hos oss. Fundering som kom upp när jag måttade djupet för hällen. Enligt Siemens så är kravet på min 35 mm mot stomme, när jag mäter så hamnar jag på 32-33 mm mot stommen. Hade ni kört på detta eller ska man krypa till korset och kapa ur lite från stommen, drar mig gärna för detta.
Som jag förstår det som så är 35-måttet primärt för ventilationen samt givetvis att den inte ska kollidera mot stommen. Mellan ugnen och häll så är det gott om plats, god ventilation finns bakom ugn som ni ser på bilderna.
Hällen är 80 cm bred, skåpet är 60 cm invändigt. Bänkskivan håller 30 mm tjocklek.
Skissat lite slarvigt i svart hur hällens mått som kräver 35 mm mot stomme.
 
  • Teknisk ritning, konstruktionsdetaljer, måttangivelser, installation, minimitoleranser, inbyggnadsanvisningar, sammansättning, geometriska markeringar.
  • Ett modernt kök med vit inbyggd ugn och öppen låda ovanför, trägolv, vita skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen inbyggd loftlucka i ett tak med synliga gångjärn och en stege som är infälld.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur djupt går hällen ner?
 
M
Bifogar bilder från Siemens
 
  • Teknisk ritning, installationsmått, inbyggnadsutrustning, kök, schematisk, dimensioner på svenska, instruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk ritning, installationsguide, köksfläkt, måttangivelser, skåp, minimalistisk svartvit design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den var ju inte helt lätt att tyda vad det gäller nedsticket.
 
M
29 enligt ritningen första nedsticket. Lutar dock åt att jag kapar lite av stommen imorgon. Better safe… surt att behöva kapa i stommen efter bänkskivan monterats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.