Du skriver ju själv att en miljöinspektör har bedömt det som ok. Om det skapats ett tillsynsärende och de bedömt att det inte bryter mot några bestämmelser så är väl saken utredd? Det är ju offentliga handlingar så jag skulle inte tro att miljöinspektören skjuter från höften utan att verkligen kolla upp.

Skulle fordonen stå och läcka olja ut i vattendraget så är det en annan femma, troligtvis ett miljöbrott
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
V
B Bror9 skrev:
Så då är det helt OK att jag ställer snöskotrarna i rad på stranden över sommaren & även vintern, tillsammans med fyrhjulingen samt traktorgrävaren där på strandkanten. På goda grunder helt OK att serva och tanka dessa på stranden!
:cool:
Att du ställer frågan tyder väl på att du känner själv att de inte är helt rätt.

Så vad är du ute efter?
 
500 spänn på att TS avser spärra av stranden för sina grannar och tror att han hittat ett kryphål för det. Det har han förstås inte, men just den lagstiftning han frågar om är inte hindret.
 
  • Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
nikasp
15 meter upp är ju inte direkt strandkanten för mig. Vårt hus är 17 meter långt på längsta sidan. Sen betyder ju sällan att man förvarar fordon automatiskt att de läcker olja och bensin/diesel ner i marken. Brukar komma upp när någon annan tycker att en granne har en stökig tomt med vad de anser vara skrotbilar.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
500 spänn på att TS avser spärra av stranden för sina grannar och tror att han hittat ett kryphål för det. Det har han förstås inte, men just den lagstiftning han frågar om är inte hindret.
Är det inte så att TS' grannar till och med förvarar sina fordon på TS något oreglerade strandremsa och därav dyker denna fråga upp?
 
B
ClasseClas ClasseClas skrev:
Är det inte så att TS' grannar till och med förvarar sina fordon på TS något oreglerade strandremsa och därav dyker denna fråga upp?
Det förekommer en del buskörning med snöskotrar där jag avverkat och planterat, Plantor som far illa när man buskör med effekstinna snöskotrar med högkamsmatta i lössnön på öppet nyplanterat mark går att spåra dessa skotrar ....
 
B Bror9 skrev:
Det förekommer en del buskörning med snöskotrar där jag avverkat och planterat, Plantor som far illa när man buskör med effekstinna snöskotrar med högkamsmatta i lössnön på öppet nyplanterat mark går att spåra dessa skotrar ....
Då är det inte en bygglovsfråga längre. I de flesta områden går det att föra en saklig diskussion med byäldsten, tex jaktledaren eller ordf för vvo så kan det lösa sig den vägen.
 
B
ClasseClas ClasseClas skrev:
Då är det inte en bygglovsfråga längre. I de flesta områden går det att föra en saklig diskussion med byäldsten, tex jaktledaren eller ordf för vvo så kan det lösa sig den vägen.
Det är inte byälsten, jaktledaren , eller ordf vvo.
Vem är svårt att bevisa måste tas på bar gärning, omöjligt att hinna ikapp.
Jag kan följa spår eller höra någon som sett eller hört men inga bevis finns, Polis lägger ner direkt som jag förstår.
Jag har några misstänkta skotrar som parkeras på icket tomtmark.
Jag har nu satt upp skyltar "Skogsplantering" får se om det respekteras ....
:D:D
 
B Bror9 skrev:
Det är inte byälsten, jaktledaren , eller ordf vvo.
Vem är svårt att bevisa måste tas på bar gärning, omöjligt att hinna ikapp.
Jag kan följa spår eller höra någon som sett eller hört men inga bevis finns, Polis lägger ner direkt som jag förstår.
Jag har några misstänkta skotrar som parkeras på icket tomtmark.
Jag har nu satt upp skyltar "Skogsplantering" får se om det respekteras ....
:D:D
Nä, det förstår jag. Jag misstänker att du antingen jagar på din mark eller har arrenderat ut jakten. Då kan du ta hjälp av jaktlaget och dess sociala nätverk för att få hjälp att stoppa skoteråkningen på din plantering.
 
Och varför skulle jaktlaget ha nått intresse av att lägga sig i ev buskörning med snöskoter????
Ps
Är fd. jaktledare
 
  • Gilla
Bror9
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.