Jo, exakt. Vill man av någon anledning starta om laddprogrammet med samma batteri måste man lossa en tråd några sekunder.
 
C Chokladmonster skrev:
Nästa vecka säljer dom handöverfräs. Nån som vet om den sålts tidigare och i så fall hur den är?
Jag har en sådan och har fräst en del enklare saker 10-20 gånger. Det går alldeles utmärkt, tycker jag som är novis när det gäller handöverfräsar. Den har fininställning av fräsdjupet så det går att ställa in ganska exakt hur djupt den ska fräsa. Lite krångligt kanske, men jag vet inte om det är lättare på andra märken.
Överlag tycker jag att både frässtålen och själva maskinen har bra kvalitet och kan definitivt rekommendera den, särskilt med tanke på priset.
 
C
C Chokladmonster skrev:
Nästa vecka säljer dom handöverfräs. Nån som vet om den sålts tidigare och i så fall hur den är?
Den har sålts tidigare. Hittade en på fyndhyllan för 200 spänn i somras. :)
Har dock inte provkört den ännu så jag kan tyvärr inte recensera den annat än att den verkar helt okej i utförandet.
 
hur är lidll fö som leverantör, går det att handla "de mesta" till hushållet eller är det för bunkring av lågpris-stapelvaror, och sedan komplettera nånannanstans...?
Har inte varit där på år?
 
  • Gilla
vboivie
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
går det att handla "de mesta" till hushållet eller är det för bunkring av lågpris-stapelvaror,
Någonstans mittemellan skulle jag säga. Man kan definitivt leva på enbart deras sortiment men jag handlar även på andra ställen. Eller rättare sagt handlar jag nog merparten på andra ställen men skulle kunna handla mer på Lidl än vad jag gör.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C
Vad beträffar just verktygssortimentet är det lite som loppis. Man kan åka dit och fynda, men det är ingen idé att åka dit för att köpa något specifikt om man inte råkar veta att de har den prylen inne just då. Det "fasta" verktygssortimentet är väldigt begränsat och väldigt udda. Tyvärr gäller det även förbrukningstillbehör till maskinerna.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Jag har den där biltemaladdaren för 299,- och har varit 100% nöjd, och den autostartar på föregående inställning när man trycker i sladden.
Har kört c-tek tidigare men de autostartar ju inte, och när knappen går sönder precis efter garantin gått ut så har jag övergett dem tyvärr. Kollade på en extra på lidl, men snålade och köpte bara mjölk (och lite tysk korv att ha på mackan.
På min minsta c-tek så gick kablarna av precis vid klumpen, mailade och frågade om det gick att öppna dom för att laga då garantin gått ut.
Fick svar att dom byter den på goodwill så det var ju toppen.

På biltema laddaren så står det att det är 9 stegs laddning, vet du om den alltid kör stegen om laddaren varit strömlös men ansluten till batteriet?
Grabben har en stolpe med en Garo timer, så 1h är max tid när det inte är så kallt
 
T
nino nino skrev:
På biltema laddaren så står det att det är 9 stegs laddning, vet du om den alltid kör stegen om laddaren varit strömlös men ansluten till batteriet?
Grabben har en stolpe med en Garo timer, så 1h är max tid när det inte är så kallt
Som jag har förstått det så börjar den med något sorts test steg, det avgör lite vad som händer sen men ärligt så har jag inte kollat mer än så. Oavsett så lär den börja med bulk-fasen, och den är ju den viktiga oavsett alla de andra stegen efteråt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
F
nino nino skrev:
På min minsta c-tek så gick kablarna av precis vid klumpen, mailade och frågade om det gick att öppna dom för att laga då garantin gått ut.
Fick svar att dom byter den på goodwill så det var ju toppen.

På biltema laddaren så står det att det är 9 stegs laddning, vet du om den alltid kör stegen om laddaren varit strömlös men ansluten till batteriet?
Grabben har en stolpe med en Garo timer, så 1h är max tid när det inte är så kallt
nu har jag ingen Biltemaladdare och min C-tec tog åskan men på min Noco så stressar den snabbt igenom de inkedande stegen om batterit redan hunnit börja ladda och av nån anledning blivit brutet.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
T
På tal om fräsen Lidl har på kampanj nästa vecka, nån som kör den i bord? Har den låsbar strömbrytare?
 
Dheri Dheri skrev:
Nån som har testat diamantslipplattorna som kommer säljas nästa vecka? Enligt hemsidan ska det vara 200, 300 och 400 kornstorlek. Om det stämmer hyfsat och kvalitén är bättre än helkass känns det som ett bra köp.
[länk]
Det blir nog ett köp av diamant plattorna för min del till veckan. Köpte filarna ifjol. Smidiga små saker som kommit väl till användning i en del smått och gott. Inga tendenser till att slitas trotts filande på både rostfritt och titan mm.
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
På tal om fräsen Lidl har på kampanj nästa vecka, nån som kör den i bord? Har den låsbar strömbrytare?
Nej, strömbrytaren är inte låsbar.
 
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
På tal om fräsen Lidl har på kampanj nästa vecka, nån som kör den i bord? Har den låsbar strömbrytare?
Borde ju gå att lösa med ett buntband och en lös nollspänningsbrytare.
 
  • Gilla
pacman42 och 3 till
  • Laddar…
M Motström skrev:
Nej, strömbrytaren är inte låsbar.
Med en bit najtråd blir den det. :cool:
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
T
Tack @Ellagård , @Alfredo & @Motström :)
Det gamla vraket som sitter i mitt bord har strömbrytaren på kroppen så tråd/buntband funkar dåligt så det blir nog ett besök på torsdag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.