Hej!

Jag försöker tyda vilket år denna maskin är gjord.
Whirlpool diskmaskin ADPU 603 WH.

Detta tror jag är nummret jag ska kika på:
8511 603 01030

Se bild.
Tittar jag på rätt nummer? I så fall vilket är tillverkningsåret?

Tack för hjälp!
 
  • Etikett med tekniska specifikationer på en vitvaruprodukt, sannolikt en diskmaskin eller tvättmaskin av märket Whirlpool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
C Chonguis skrev:
Tittar jag på rätt nummer?
Tror inte det ...
På många diskmaskiner finns det en "rund stämpel" i plasten som man kan uttyda år och månad för tillverkning. Kanske du kan hitta en sådan?
Hittade en bruksanvisning på nätet, den är daterad 2012, så maskinen är väl typ 10 år ...
https://www.whirlpool.se/w/whirlpool-diskmaskin-faerg-vit-60-cm-adpu-603-wh/851160301030

Alternativt så maila Whirlpool så kan dom säkert svara på frågan :)

@electroluxaren
Du brukar ju ha koll på sådana här saker, kan du hjälpa till här :cool:
 
Redigerat:
Mats-S Mats-S skrev:
Tror inte det ...
På många diskmaskiner finns det en "rund stämpel" i plasten som man kan uttyda år och månad för tillverkning. Kanske du kan hitta en sådan?
Hittade en bruksanvisning på nätet, den är daterad 2012, så maskinen är väl typ 10 år ...
[länk]

Alternativt så maila Whirlpool så kan dom säkert svara på frågan :)

@electroluxaren
Du brukar ju ha koll på sådana här saker, kan du hjälpa till här :cool:
Hej och tack för svar!
Saken är den att jag försöker köpa en begagnad diskmaskin så jag kan inte kika på några stämplar. Säljaren påstår att den knappt är 2 år gammal. Så jag blev misstänksam och vill kolla upp saken. Så cirkus 10 år gammal tror du...
 
Mats-S
Fotografen Fotografen skrev:
"Board service" skulle kunna bli vecka 44 2007, men det stämmer dåligt?
Intressant länk, men jag tror inte att Board Service är serienumret på maskinen. Board Service är troligen ett nummer för kontrollkortet så att man vet vilket kontrollkort som passar till maskinen.

Du måste nog frilägga hela maskinen för hitta klisterlappen med serienumret (Serial number).
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jag hittar detta, Nettoparts...: ( [länk] )
[bild]

...men jag har svårt att tolka något nummer på skylten...

"Board service" skulle kunna bli vecka 44 2007, men det stämmer dåligt? Är den 15 år tror du?
Hej,

Jag har varit på samma sida och sett detta. Lyckas inte tolka koden.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…

Bästa svaret

Mats-S
C Chonguis skrev:
Säljaren påstår att den knappt är 2 år gammal.
Inte en chans, minst 10 år. Kolla på prisjakt så ser du sista försäljningsdatumet. Manualen från 2012 och prisjakts datum bör ge en bra vägledning :)

EDIT: Prisjakt indikerar på att 2014/början på 2015 är sista försäljningsdag på maskinen, så inte många hundringar som du ska bjuda på den maskinen :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Inte en chans, minst 10 år. Kolla på prisjakt så ser du sista försäljningsdatumet. Manualen från 2012 och prisjakts datum bör ge en bra vägledning :)

EDIT: Prisjakt indikerar på att 2014/början på 2015 är sista försäljningsdag på maskinen, så inte många hundringar som du ska bjuda på den maskinen :)
Så här ser maskinen ut.
Säljaren påstår att den är nästan 2 år gammal.

Som nämnt i en kommentar så behö
Mats-S Mats-S skrev:
Inte en chans, minst 10 år. Kolla på prisjakt så ser du sista försäljningsdatumet. Manualen från 2012 och prisjakts datum bör ge en bra vägledning :)

EDIT: Prisjakt indikerar på att 2014/början på 2015 är sista försäljningsdag på maskinen, så inte många hundringar som du ska bjuda på den maskinen :)
Ok då backar jag på den maskinen. Tack alla för hjälpen !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.