M MasMats skrev:
I-landsGAAAAAAH!!

När torktumlaren envisas med att, med magisk precision, rulla ihop lakanen till en stor kompakt rulle. Där ytterskikten är torra men innerkärnan fortfarande fuktig. Inte sällan lyckas den dessutom stoppa in örngott inuti påslakanet innan den börjar rulla hela paketet. GAAAH!
Maskinen, en några år gammal LG, ska rimligen variera höger/vänstervarv på trumman. Men icke!
GAAAH
så har det väl varit länge eller alltid. Man kanske skulle kräva att främst påslakanet skulle gå att stänga så man slapp bli av med strumpor och annant
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
GAAAHHH!!
Fick 2 fina bordslampor i Dansk design från jobbet i julklapp ( Dyberg Larsen)
Givetvis var det ingen glödlampa med, och dessutom är det G9 infattning.
Vem fan har G9 lampor hemma ?? Inte jag iaf.
Sen då hitta G9 LED med rätt spridning, modellen på denna lampa bygger ju på en halogenglödlampa som sprider ljuset år alla håll.
Slutar väl som vanligt att man köpt 10 lampor dyrt men fortfarande inte hittat nån som lyser rätt.
Har sen tidigare samma problem med min kökslampa av samma typ, nu har jag en lampa som lyser nästan rätt, men den går inte att dimmra.
Modern bordslampa med svart skärm, kromad stång, tjockare bas, otagen etikett, bakgrund av gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Isakare Isakare skrev:
nu har jag en lampa som lyser nästan rätt, men den går inte att dimmra.
G9 halogen finns fortfarande. Vad vill lampan ha? 33 Watt? Exempelvis Kjell har.

Halogenlampa G9, 33W, 460lm, produktsida med pris och kundrecensioner, onlinebutik för elektronik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Isakare Isakare skrev:
GAAAHHH!!
Fick 2 fina bordslampor i Dansk design från jobbet i julklapp ( Dyberg Larsen)
Givetvis var det ingen glödlampa med, och dessutom är det G9 infattning.
Vem fan har G9 lampor hemma ?? Inte jag iaf.
Sen då hitta G9 LED med rätt spridning, modellen på denna lampa bygger ju på en halogenglödlampa som sprider ljuset år alla håll.
Slutar väl som vanligt att man köpt 10 lampor dyrt men fortfarande inte hittat nån som lyser rätt.
Har sen tidigare samma problem med min kökslampa av samma typ, nu har jag en lampa som lyser nästan rätt, men den går inte att dimmra.
[bild]
Hög igenkänning på det, köpte pendellampor som tydligen skulle ha G9, är designade för halogen, men gjorda i plast med varningstexten "endast LED"...
Jag letar än efter en källa som inte sticker utanför armaturen...
 
  • Wow
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Jag ersatte 9st G9 20 watt i taklampan till dessa: [länk]
Det är nästa jag tänkte testa.
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
G9 halogen finns fortfarande. Vad vill lampan ha? 33 Watt? Exempelvis Kjell har.

[bild]
Jo, det får nog bli sådana, även om det i dagens läge tar mot att elda 33 watt.
 
Isakare Isakare skrev:
Jo, det får nog bli sådana, även om det i dagens läge tar mot att elda 33 watt.
Håller med. Men sedan ledeländet tågade in börjar man vänja sig vid att vara tvungen att välja mellan energisnål belysning och fungerande belysning. :cry::(
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Hehe håller ej med…krävs bara lite mer Tid & Tålamod för att testa å hitta lämpliga Led-ersättningslampor som har rätt färgtemp och styrka (alla led är inte Skolbespisningsljus eller kräver glasögon med blåtonsfilter…frun har lätt för migrän)
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
krävs bara lite mer Tid & Tålamod för att testa å hitta lämpliga Led-ersättningslampor som har rätt färgtemp och styrka
och som passar ihop med den nya dimmer man behöver som behöver passa med det nya "drivdon" som krävs. Inga problem alls, bara lite tid, tålamod och pengar... :worried::(

Undrar varför demouppställningarna på ställen som Ikea och Bauhaus i princip aldrig fungera acceptabelt. Antar de har för lite tid, tålamod och pengar för att pröva ut fungerande kombinationer av prylar. :thinking:;)
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hehe jo, kan ju bara svara för mig
Tex så erkände frugan att vridimmer till halogenlampan ej blev såsom hon tänkt. så bytte tillbaka till schneider tryckknappen + impulsfjäder och en Dosdimmer för led…
 
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAAAH!
Vem i helvete tyckte detta var ett bra sätt att låta en välja?!

[bild]

Tydligen finns det data uppåt med..

[bild]

Så nu sitter jag med en massa linser på +4 när jag ska ha -4...
Men... tittade du inte på vad du hade i varukorgen innan du betalade? Tittade du inte på orderbekräftelsen?
Du bör ha 14 dar på dig att returnera, och jag tror säljaren är tillmötesgående vad gäller ev returkostnad, du blir bara ytterligare en pinne i statistiken :)
 
S sunqan skrev:
Men... tittade du inte på vad du hade i varukorgen innan du betalade? Tittade du inte på orderbekräftelsen?
Du bör ha 14 dar på dig att returnera, och jag tror säljaren är tillmötesgående vad gäller ev returkostnad, du blir bara ytterligare en pinne i statistiken :)
Jag kikade mest på att siffrorna blev rätt och tänkte inte på att även långsynta kan ha linser :rolleyes:

Tyvärr beställt för att tag sedan, så det är nog hopplöst att skicka tillbaka :confused:
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Gaahh!
Att man inte ens på bygga hus ska vara säker från spoilers för hur det gick i tour de ski innan man hunnit se det själv..
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.