Har en Miele diskmaskin G 6760 som läcker vatten. Hade samma problem för ca 1,5 år sedan och då fixade Miele service det efter mycket tjat. Det var tydligen ett igensatt rör i den här stora plastgrejen på vänster sida.
Någon som vet hur man tar loss den?
 
  • Ej fungerande diskmaskin ligger upp och ner, interna delar och kabel synliga, trolig reparation eller undersökning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tom larsson1
  • Laddar…
Har googlat som bara den och jag hittar inte ens en sprängskiss eller någon film på youtube heller om detta. Ingen som har något tips?
 
Skicka bilder till info@miele.se, där du fotat typnumret och delen som du vill byta, så får du ett svar vad delen kostar.

Annars kan du försöka skölja rent med en stark lutlösning, går bra med kaustiksoda. Använd skyddsglasögon och gummihandskar. Så fick jag ren en liknande artikel från Bosch.
 
M magnu skrev:
Jag hade problem med en liknande detalj till min Bosch diskmaskin. Läs här, så kan du få lite idéer.
[länk]
Stort tack! Det ska jag pröva!
 
T Tallberga69 skrev:
Stort tack! Det ska jag pröva!
Löste du problemet? Skruvade du loss behållaren och sedan gjorde den ren eller körde du maskinen tills den blev ren?
Jag har liknande problem där det läcker i bakkant på plastbehållaren och är nyfiken på resultatet.
 
  • Gilla
MR.Jim.S
  • Laddar…
Jag ringde faktiskt Miele service som löste det. De körde in en slang i botten av maskinen, alltså inne i den. Och spolade rent. Då sprutade det ut en massa avlagringar m.m. genom hålet längre upp och sen funkar det.
Jag tror att vissa partier av maskinen är lite för smala och då fastnar det fett mm där.
 
Verkar som jag har samma problem på min Miele. Krävdes det högt tryck när de spolade rent den? Funderar på om man kan göra det själv.
 
F Festis skrev:
Verkar som jag har samma problem på min Miele. Krävdes det högt tryck när de spolade rent den? Funderar på om man kan göra det själv.
Näe de körde med en stor spruta. Typ 200 ml som går att beställa på nätet. Sprutade in vatten nere i botten på maskinen och så kom det ut på sidan.

Alltså, öppna maskinen, ta ut nedersta korgen, lossa silen som sitter i botten.
Därefter tar du loss den lilla luckan till pumpen. Där ska finnas ett hål. Det är i det hålet du trycker in vatten.
 
  • Gilla
Festis
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.