B
Hur är det med låntidsförvaring år efter år året om, av snöskotrar inom strandskyddad mark gör kommunen något åt detta?
:D
 
Skall du trakassera dina grannar?
 
Jag tror få Norrlandskommuner brinner för strandskyddstillsyn. På goda grunder.
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
B
Så då är det helt OK att jag ställer snöskotrarna i rad på stranden över sommaren & även vintern, tillsammans med fyrhjulingen samt traktorgrävaren där på strandkanten. På goda grunder helt OK att serva och tanka dessa på stranden!
:cool:
 
Claes Sörmland
Det är en empirisk fråga. Testa!
 
Om de står där för länge på annans mark, så flyttar kommunen dem.

Likaså om du under lång tid har för många fordon på din mark, då räknas du som skrotupplag eller bilhandlare, med de krav som hänger ihop med det.

Står de och läcker olja och sånt, då kan de ta dem direkt.
 
Ställer du dem på min mark ser jag det som en lätt försenad julklapp och passar på att nyttja dem då jag för ovanlighetens skull har en dryg dm snö, när soppan tar slut kanske jag lämnar dem, det behöver inte bli just på min egen standkant utan kanske vid stora vägen så nån annan får en rimlig chans att hitta en gratis skoter;)
 
B Bror9 skrev:
Så då är det helt OK att jag ställer snöskotrarna i rad på stranden över sommaren & även vintern
Absolut, det var precis det jag sa.
 
  • Gilla
Bror9
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ställer du dem på min mark ser jag det som en lätt försenad julklapp och passar på att nyttja dem då jag för ovanlighetens skull har en dryg dm snö, när soppan tar slut kanske jag lämnar dem, det behöver inte bli just på min egen standkant utan kanske vid stora vägen så nån annan får en rimlig chans att hitta en gratis skoter;)
Juridiskt sett är det inte tillrådligt. Det är egenmäktigt förfarande. Det är inte dina fordon bara för att de står på din mark.
 
T Troberg skrev:
Juridiskt sett är det inte tillrådligt. Det är egenmäktigt förfarande. Det är inte dina fordon bara för att de står på din mark.
Du har säkert formellt rätt, men efter som jag önskat mig skoter om det blir snö kan jag väl få tro på tomten om det står skotrar parkerade hos mig?
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
B
Av kommunens miljöinspektör och ekolog har jag fått bekräftat att långtidsförvara div fordon på stranden ca 15m från vattenlinjen som är skyddad av strandskydd 100m upp från vattnet, är inget hinder enligt miljöbalkens förbudslagstiftning för strandskyddet.
Så det är helt okej att jag kan parkera bilen och traktorn där också.
(y)
 
B Bror9 skrev:
Av kommunens miljöinspektör och ekolog har jag fått bekräftat att långtidsförvara div fordon på stranden ca 15m från vattenlinjen som är skyddad av strandskydd 100m upp från vattnet, är inget hinder enligt miljöbalkens förbudslagstiftning för strandskyddet.
Så det är helt okej att jag kan parkera bilen och traktorn där också.
(y)
Vill du diskutera någonting, eller vill du bara skriva av dig lite?
 
  • Haha
  • Gilla
Hep och 7 till
  • Laddar…
B
P PatrikJo skrev:
Vill du diskutera någonting, eller vill du bara skriva av dig lite?
Vad vill du ?
Hur tänker du?
 
nikasp
B Bror9 skrev:
Vad vill du ?
Hur tänker du?
Skriv ur skägget tycker jag. Jag anar att du är sur på att någon annan förvarar skotrar och fyrhjulingar nära en sjö och att du stör dig på det? Vad är du ute efter? Eller är det du och du undrar om det är fine?
 
  • Gilla
MetteKson och 5 till
  • Laddar…
B Bror9 skrev:
Av kommunens miljöinspektör och ekolog har jag fått bekräftat att långtidsförvara div fordon på stranden ca 15m från vattenlinjen som är skyddad av strandskydd 100m upp från vattnet, är inget hinder enligt miljöbalkens förbudslagstiftning för strandskyddet.
Så det är helt okej att jag kan parkera bilen och traktorn där också.
(y)
Ok, om du redan kollat så kan man ju undra varför du frågar oss?
 
  • Gilla
N o r e n och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.