Hej!

Detta är inte mitt bästa område… vad är detta för slags spotlight och hur gör man för att byta? Har inte vågat ta i för mycket.

De sitter i ett badrum.

Tack på förhand!
 
  • Rökdetektor på vit vägg, rund design med metallram, enkel och diskret, möjlig modellbeteckning P144.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en skadad, urkopplad rökdetektor mot en vit vägg med en rund öppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Det ser ut som armaturer för GU4 12V halogenlampor. Troligen kan du vrida på kromringen ett kvarts varv, så får du bort glaset. Om jag har rätt om lamptypen så sitter den i en hållare på tvären därinne. Gå att dra ut den och pilla in en ny (pilla är ordet, kan vara eländigt att få stiften att hitta rätt). Du skall helst inte röra glasytan på glödlampan med fingrarna, fingeravtryck på glaset förkortar livslängden på lampan avsevärt. Och framförallt inte när den lyser, ytan blir väldigt varm.
 
  • Gilla
Müssli och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det ser ut som armaturer för GU4 12V halogenlampor. Troligen kan du vrida på kromringen ett kvarts varv, så får du bort glaset. Om jag har rätt om lamptypen så sitter den i en hållare på tvären därinne. Gå att dra ut den och pilla in en ny (pilla är ordet, kan vara eländigt att få stiften att hitta rätt). Du skall helst inte röra glasytan på glödlampan med fingrarna, fingeravtryck på glaset förkortar livslängden på lampan avsevärt. Och framförallt inte när den lyser, ytan blir väldigt varm.
Tack för tips och råd, ska testa! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.