SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
- - - då är växthuset att betrakta inte enbart som ett svartbygge, utan som ett oönskat föremål vilket som helst. Och då är det Kronofogdens bord.
Utom vid fordonsflytt då?
 
B
B b8q skrev:
Utom vid fordonsflytt då?
Enligt Kronofogdens hemsida
"Du kan ansöka om handräckning hos oss om du vill få bort ett fordon från din mark"
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
B Bror9 skrev:
Enligt Kronofogdens hemsida
"Du kan ansöka om handräckning hos oss om du vill få bort ett fordon från din mark"
Men du vill inte göra det. Det är mycket krångligare, långsammare och dyrare, om de ens gör det. Låt kommunen göra det. Är det ett fordonsvrak, vilket det oftast är, så kan kommunen ta det direkt, och det kostar inte dig speciellt mycket. Är det en bra bil så tar det en vecka, och är lite dyrare (om ägaren inte betalar).
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
B
Hur är det med låntidsförvaring år efter år året om, av snöskotrar inom strandskyddad mark gör kommunen något åt detta?
 
Redigerat:
  • Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
Nu är det länge sedan senaste uppdateringen. Hur har det gått TS??
 
  • Gilla
delux och 1 till
  • Laddar…
Kieron Kieron skrev:
Nu är det länge sedan senaste uppdateringen. Hur har det gått TS??
@TommyK72
 
  • Gilla
SopWa
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kan du inte starta konsultbyrå och föreläsa lite för harhjärtade svennar?
Tack Jonatan 79. Trots min ålder, 63, så var jag på väg till Ukraina. Frugan tyckte att jag blev "konstig", insåg vad jag vart på väg.. Hon satte stopp för detta. Istället så hjälper jag till genom månatliga donationer, vilka det finns att läsa om på Cornucopia.se.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 3 till
  • Laddar…
T TommyK72 skrev:
Vi äger mark runt hela hans fastighet, och den delen där han murat och grävt ur har inte varit synlig för oss om vi inte går dit och tittar. Upptäckte att han ställt växthuset på grunden den dagen han flyttade det från sin tidigare plats (det stod innan på ett annat ställe på hans tomt).
Kan du inte sälja marken till grannen. Låter inte som du inte har stor nytta av marken. Du ser den inte och tycks inte besöka eller använda den. Varför tjafsa när du kan sälja.
 
  • Arg
TRJBerg
  • Laddar…
H Heby78 skrev:
Kan du inte sälja marken till grannen. Låter inte som du inte har stor nytta av marken. Du ser den inte och tycks inte besöka eller använda den. Varför tjafsa när du kan sälja.
Jag är inte ute på vår baksida på hela vintern. Det betyder inte att jag kan sälja baksidan till grannen.
 
  • Gilla
Mido11 och 13 till
  • Laddar…
H Heby78 skrev:
Kan du inte sälja marken till grannen. Låter inte som du inte har stor nytta av marken. Du ser den inte och tycks inte besöka eller använda den. Varför tjafsa när du kan sälja.
Du skulle inte kunna göra en snabb kalkyl och tidplan på lantmäteriförrättning som skulle kunna göra detta möjligt rent legalt? Lagfartskostnader, annonsering på den öppna marknaden och givetvis kravet att fastighetens storlek och form ska lämpa sig för avstyckning?
Då får nog grannen komma med ett bud först som vida överstiger marknadsvärdet.....
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
H Heby78 skrev:
Kan du inte sälja marken till grannen. Låter inte som du inte har stor nytta av marken. Du ser den inte och tycks inte besöka eller använda den. Varför tjafsa när du kan sälja.
minns jag inte fel så har TS redan funderat på detta men vill inte sälja pga att grannens fulerier inte ska löna sig. Samt att grannen äger mer mark lite längre bort redan som hen kan använda sig av
 
  • Gilla
TommyK72 och 4 till
  • Laddar…
H Heby78 skrev:
Kan du inte sälja marken till grannen. Låter inte som du inte har stor nytta av marken. Du ser den inte och tycks inte besöka eller använda den. Varför tjafsa när du kan sälja.
Dessutom är det ju inget som säger att grannen skulle hålla sig på den mark han köpt. Den sorts människa som bygger ett hus på nån annans mark kommer antagligen att fortsätta breda ut sig.
 
  • Gilla
MONTREAL och 9 till
  • Laddar…
T TommyK72 skrev:
Haha ja vi har inte ens gjort något. Bara sagt nej till att han ska få använda vår mark. Men det är tydligen samma sak som att vara helt omöjlig :p
Det är dags för er att lite lugnt och fint prata lite om grannen och att ni har hört att han tycker att ni är omöjliga att ha med att göra. Ni får då möjlighet att sprida er version och det år bra om ni råkar ha några dokument med er som handlar om detta.
 
  • Gilla
MariaBK och 1 till
  • Laddar…
Hur har det gått?
 
  • Gilla
Mirkan och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.