Tjena, har en Electrolux Perfectcare 800 från 2021 tror jag. Kanske ett långskott men är det möjligt att programmera in ångfunktion? Tänker att ång funktionen är ju bara att trumman fylls med extremt lite vatten som bara är nog för att täcka värmeelementet men inte fylla trumman som sedan värms tills det blir ånga. För att göra det krävs ju inga extra finesser det är ju bara programmering. Är det möjligt att göra själv?

På deras hemsida beskrivs det som att 800 ska ha ångfunktion men jag var varken ett tillval för ånga i slutet av programmet eller ett separerat ångprogram
 
  • Tvättmaskiner annonseras med energieffektivt UltraWash-program, klädvård, energibesparing, och snabb tvättcykel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gick in på electrolux.se, produkter, tvätt och tork, tvättmaskiner, frontmatad tvättmaskin, sen kan man bläddra bland det olika serierna 600-900
 
Vad heter maskinen du har då?
 
Unikt namn
Elgiganten skriver såhär.
Har du något freshscent program, eller finns det bara på 900 modellen?


Steam
Ånga istället för tvätta. Fräscha kläder med 96% mindre vatten. Ge dina kläder ett längre liv för en mer hållbar framtid. Electrolux PerfectCare ångprogram FreshScent håller dina kläder fräscha och släta utan att tvätta dem.
 
A
ångfunktion hade elx för 15 år sedan i torktumlarna fungerade inte då heller...
 
dof dof skrev:
Vad heter maskinen du har då?
Electrolux PerfectCare 800
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Elgiganten skriver såhär.
Har du något freshscent program, eller finns det bara på 900 modellen?


Steam
Ånga istället för tvätta. Fräscha kläder med 96% mindre vatten. Ge dina kläder ett längre liv för en mer hållbar framtid. Electrolux PerfectCare ångprogram FreshScent håller dina kläder fräscha och släta utan att tvätta dem.
Har inget freshscent kan tänka mig att det bara finns på 700 eftersom varje modell ska vara byggd runt den nya funktionen vilket är ånga på 700 serien
 
DenGubbenGickInte DenGubbenGickInte skrev:
Electrolux PerfectCare 800
Kolla typskylten (troligen luckans insidan) för korrekt modellbeteckning.
Men jag har aldrig hört talas om att du kan fixa ångfunktion i efterhand.
 
[SH] [SH] skrev:
Kolla typskylten (troligen luckans insidan) för korrekt modellbeteckning.
Men jag har aldrig hört talas om att du kan fixa ångfunktion i efterhand.
Kan tänka mig de, synd dock eftersom det mekaniskt inte krävs något extra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.