Jag fick 11/12 rätt, vilket är bättre än 8 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
J
Jag fick 12/12 rätt, vilket är bättre än 13 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Jag fick 10/12 rätt, vilket är bättre än 9 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
AllramEest
Jag fick 12/12 rätt, vilket är bättre än 38 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Jag fick 10/12 rätt, vilket är bättre än 13 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Jag fick 11/12 rätt, vilket är bättre än 31 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Jag fick 10/12 rätt, vilket är bättre än 23 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Thomas59
Jag fick 12/12 rätt, vilket är bättre än 77 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"

Alla utom tre frågor korrekt besvarade av ChatGPT som är en AI chat bot. Det andra tre googlade jag.

https://chat.openai.com/chat

Såg ett inlägg här på BH om ChatGPT och har testat några gånger. Mycket imponerande. Du kan fråga om i princip vad som helst.

Tex: Vad är Byggahus.se?

Skärmbild av en konversationschatt med information om en svensk webbplats för husbyggande, Bygghus.se, med flera funktioner.

Dolt fel? (Dock ingen skyldighet att undersöka, men annars korrekt)

Svartvit textbaserad bild, informationsartikel om dolda fel vid fastighetsköp, grön ikon, "Clear conversations"-knapp.

Vad innebär fördjupad undersökning vid besiktning av fastighet?

Skärmavbild av text om fördjupad fastighetsundersökning; besiktning, teknisk analys, särskild utrustning nämns.

Per & Marlene - dags att låta ChatGPT svara på användarnas frågor, så slipper vi sura hantverkare och okunniga tangentbordsexperter. (Obs! Texten ovan kan innehålla spår av sarkasm. )
 
Jag fick 11/12 rätt, vilket är bättre än 62 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"

Beskrivningen av svaren i frågan om virtuella stängsel är felaktig, saknar information.

Inget av de tre alternativen är korrekt, element från alternativ 1 respektive 2 är dock riktiga, medan alternativ två är helfel.

Jag är alltså fårbonde, och har både varit på föreläsningar, läst dokument, sett utvärderingsfilmer, och träffat personer som testar de virtuella stängslen.

Varje djur som ska vara "stängslat" med virtuellt stängsel bär ett halsband med gps i, som kan avge ljudsignal, eller en strömstöt. Det område som djuren ska vara innanför, ritas upp i en kartapp, där man också kan se var halsbanden (djuren) befinner sig.

När djuren närmar sig stängslet/gränsen för de först en ljudsignal, ännu närmare en strömstöt.

Gör om svarsalternativen i denna fråga så att det blir rätt på riktigt!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 12/12 rätt, vilket är bättre än 94 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Thomas59
Testade ChatGPT på ett slumpmässigt inlägg här på BH. Ingen aning vad hattläkt är så ni som vet får bedöma svaret, se bild.

Skärm med text om processen för att fräsa i trä, inklusive steg och tips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Thomas59 Thomas59 skrev:
Jag fick 12/12 rätt, vilket är bättre än 77 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"

Alla utom tre frågor korrekt besvarade av ChatGPT som är en AI chat bot. Det andra tre googlade jag.

[länk]

Såg ett inlägg här på BH om ChatGPT och har testat några gånger. Mycket imponerande. Du kan fråga om i princip vad som helst.

Tex: Vad är Byggahus.se?

[bild]

Dolt fel? (Dock ingen skyldighet att undersöka, men annars korrekt)

[bild]

Vad innebär fördjupad undersökning vid besiktning av fastighet?

[bild]

Per & Marlene - dags att låta ChatGPT svara på användarnas frågor, så slipper vi sura hantverkare och okunniga tangentbordsexperter. (Obs! Texten ovan kan innehålla spår av sarkasm. )
 
Jag fick 12/12 rätt, vilket är bättre än 100 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"

Easy peasy. :)
 
Jag fick 11/12 rätt, vilket är bättre än 71 andra personer som har gjort quizet "Kan du nyorden?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.