J Jensa86 skrev:
Den får du gärna recensera lite när du satt upp den. Är på jakt efter dimbar garagebelysning men det finns ju i stort sätt inte så något sånt här är väl närmsta man kan komma för något vettigt. Max lumen och höjd på den får du gärna kolla om det står på lådan eller så. Lidl är inte direkt bra på att skriva ut sina specifikationer.
Det skall bli. Att tro att Lidl skulle skriva ut några detaljer är som att tro på vad en politiker säger...
 
  • Haha
Immobil och 3 till
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
Den får du gärna recensera lite när du satt upp den. Är på jakt efter dimbar garagebelysning men det finns ju i stort sätt inte så något sånt här är väl närmsta man kan komma för något vettigt. Max lumen och höjd på den får du gärna kolla om det står på lådan eller så. Lidl är inte direkt bra på att skriva ut sina specifikationer.
Inte uppsatt, men har testkört den liggande på ett bord. Helt OK för det priset. Blev lite besviken på den röda färgen som är mer åt det cerisa hållet. Helt Ok färgskala från varmvitt till kallvitt.

Lyser starkare än jag trodde, det verkar svårt att dimma den under 10% vilket är rätt mycket då den lyser med 3800 lumen...
...vilket det naturligtvis inte är, men den lyser på bra ändå med tanke på priset.

Jag hade tänkt ha den i en kortare korridor, men iom att den lyser så pass starkt så kanske den får byta arbetsuppgift. Men då har jag ju inget i korridoren ändå...

Färgtemperaturskala, 16 miljoner färger, kompatibel med Google Assistant, dimbar, livslängd, lumen, watt och färgåtergivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden är roterad och visar svartvitt textdokument på svenska med produktspecifikationer för en LED-taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja just det, en sak till: den gick in som ett generic "light" i SmartThings, dvs utan edge driver. Detta kanske blir ett problem på sikt, men jag räknar med att det löses i så fall.

Förresten, jag köpte ett par E27-lampor också. Jag har LED-kuber i trädgården som tappat den röda färgen (de höll i knappt två år), jag tänker bygga om dem till 230V och ZigBee mha dessa lampor.
 
@pacman42 Tackar, låter som om det kan vara lagom med 2st såna i varje garage. Blir inte direkt billigt men det lyser ju i alla fall ordentligt då. Hur är höjden på den om man monterar den i platt tak? På Lidls bild ser det nästan ut som om det är två nivåer och den kommer ifrån taket en bit.
 
Den är 6,5cm hög varav ramen höjer den 3cm. Transformatorn går att skruva loss och montera vid sidan av (kabeln räcker till detta) och då kan man ta av ramen och det blir då 3,5cm högt.

En öppen vit lucka ligger på ett rött bord omgivet av verktyg och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag köpte LED-panelen idag, vi får se hur bra den blir som takbelysning i en korridor...
...tanken är att den skall ha olika färg beroende på tid på dygnet och att den skall tändas automatiskt med en IKEA rörelsesensor.
Den för 899kr? Tyckte det kändes rätt dyrt. Gissar att den är rätt integrerad, utan enkla utbytbara delar om den slutar funka? Blivit lite rädd för LED som är alltför integrerade, då många inte verkar hålla så länge som de skulle kunna göra. Fast för det priset kanske man kan tänka sig att felsöka och löda när det väl beger sig. Om den inte är ihoplimmad förstås, eller något annat dumt. Känner jag mig själv rätt så skulle en lampa dock riskera att bli liggande rätt länge väntandes på detta… Fast den var förstås rätt stor. Måste innehålla väldans massa dioder?
Hur varm blir den? Hur har de löst kylning?
 
L Lilllen skrev:
Den för 899kr? Tyckte det kändes rätt dyrt. Gissar att den är rätt integrerad, utan enkla utbytbara delar om den slutar funka? Blivit lite rädd för LED som är alltför integrerade, då många inte verkar hålla så länge som de skulle kunna göra. Fast för det priset kanske man kan tänka sig att felsöka och löda när det väl beger sig. Om den inte är ihoplimmad förstås, eller något annat dumt. Känner jag mig själv rätt så skulle en lampa dock riskera att bli liggande rätt länge väntandes på detta… Fast den var förstås rätt stor. Måste innehålla väldans massa dioder?
Hur varm blir den? Hur har de löst kylning?
Standard transformator med ZigBee och RGBWW-interface. Inga konstigheter. Men panelen är stor...

Kylning verkar inte vara något problem då den är monterad på plåt.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Nästa vecka säljer dom handöverfräs. Nån som vet om den sålts tidigare och i så fall hur den är?
 
C Chokladmonster skrev:
Nästa vecka säljer dom handöverfräs. Nån som vet om den sålts tidigare och i så fall hur den är?
Jag köpte en för ca 6 månader sen för 399. Har inte provat frässtålet som följde med. Med en annan notfräs på 20mm har det gått utmärkt att fräsa spår i lite ekdelar. Känner mig supernöjd men har inga andra erfarenheter av handöverfräsar att jämföra med.
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Nästa vecka säljer dom handöverfräs. Nån som vet om den sålts tidigare och i så fall hur den är?
För ca fem år sedan köpte jag en snarlik Parkside och den tycker jag var prisvärd för mitt amatörbruk som fräsnybörjare. Tror jag betalade 399:-
 
Jag såg att jag kunde få 20% rabatt i appen på Parkside just nu? Visserligen fanns det inget intressant i min butik, men det är kanske roligare utbud hos någon annan?
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag såg att jag kunde få 20% rabatt i appen på Parkside just nu? Visserligen fanns det inget intressant i min butik, men det är kanske roligare utbud hos någon annan?
Hmm, det ser jag inte i min app. Har du det under kuponger?
 
Snailman
L Lilllen skrev:
Hmm, det ser jag inte i min app. Har du det under kuponger?
Jag hittade det under kuponger alla
 
Hur ofta brukar dom ha batteriladdaren?
Svärdotterns bil är strömlös så en laddare kanske man skulle köpt åt dom
 
nino nino skrev:
Hur ofta brukar dom ha batteriladdaren?
Svärdotterns bil är strömlös så en laddare kanske man skulle köpt åt dom
3 - 4 gånger/år, upplever jag.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.