Så otroligt snyggt! Verkligen inspirerande! Jag sparar tråden för att ha den dagen jag inte bor i en hyreslägenhet längre
 
  • Gilla
Långfarare
  • Laddar…
J
Ser fram emot en film när du förflyttar hyllorna med skenorna. :love:
 
  • Gilla
Jättefranskan och 4 till
  • Laddar…
Jag ser inte fram emot när TVn går sönder och bästa ersättaren är två cm för bred...
Nejdå. Inte pratar jag av erfarenhet. Inte alls. Dock var min inte dold så inte så jobbigt ändå. Men man blir lite sugen på en liknande lösning framöver någon gång.
 
  • Gilla
johfo
  • Laddar…
Snyggt! Bra jobbat! Hur lång tid tog det i effektiv tid? Cirka-kostnad för material?
 
Mycket imponerande bygge! Kul med skräddarsydda lösningar och egna idéer.
 
  • Gilla
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
Otroligt fint, inte ofta/ aldrig jag skriver nåt här. Men det där var ett mycket lyckat projekt .
Mvh Thomas
 
  • Gilla
Busso och 2 till
  • Laddar…
J Jerald Stuartson skrev:
Ser fram emot en film när du förflyttar hyllorna med skenorna. :love:
Jag vill också se film! En bild säger mer än 1000 ord men här behövs faktiskt en film för att visa hur det funkar.
 
  • Gilla
SusoDus och 6 till
  • Laddar…
fan vad snyggt (y)(y)(y)(y)
 
P Pysslarn skrev:
Mycket snyggt jobbat och fint resultat hittills!
Ser inget som tyder på brist på kunskap eller erfarenhet av snickrande; imponerande.

Ser fram emot fler uppdateringar! :)
//Ronnie

PS Gillar också ditt sätt att skriva, både anslag och ton. Trevligt! DS

Väldigt kul att läsa och att se!! Såå fint jobb z!!
/ Sylvia
 
  • Gilla
Långfarare
  • Laddar…
doctorrobert doctorrobert skrev:
För att kunna sprutmåla byggde vi in hyllorna i ett tält, som i efterhand visade sig vara absolut tätt utom på ett ställe där vi nu har en blå fläck i taket.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Skenorna trimmades och putsades (vilket tar 3 sekunder att skriva men fem timmar att göra)

[bild] [bild] [bild]

Och sattes på plats!

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Och så slutresultatet så här långt. Det som är kvar är ledlisterna (elen är framdragen), och jag behöver putsa litet på skåpen. Jag gjorde dem litet för stora, så nu med färg nyper de och skaver när man försöker flytta på dem. Rörelsen är inte så smidig som jag föreställt mig, men det går!

[bild] [bild] [bild] [bild]

Allt som allt är jag mycket nöjd. Det är klart att det finns skavanker. Men jag har lärt mig oerhört mycket. Det är litet pill kvar - ledlisterna som sagt, galler till ventilationen, litet puts.
En sådan inspirerande tråd! Väldigt väldigt fint ( och en dröm bokhylla)
 
Riktigt trevligt att få ta del av denna resa, både med dina ord och bilder. Och bra att det också läggs med de "skavanker" som kan uppkomma under arbetets gång, och det oavsett om man är ny eller erfaren med uppgiften. Denna idé är att lägga på minnet då jag tyckte att det var ett bra sätt att få till en integrerad och gömd tv, med bokhyllan även om den kanske kommer att stå i uppställt läge åtminstone för egens del.

Men en liten fundering kommer upp och det gäller fastsättningen av dessa beslag. Är de gängade med typ försänkt mutter;), eller hur ligger det till? För de är inte synliga på ovansidan vad jag kan se när det är målat.
Närbild av trähyllor med blå pilar som pekar på mindre defekter eller problemområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Enormt stiligt och en stor inspiration till kommande vardagsrums renovering!
 
PeterFalun
Faller under kategorin "väldigt lyckat projekt"

bra jobbat och tack för att du delar med dig
 
Så himla roligt med all återkoppling. Tack! Jag ska se om jag kan ordna en film i helgen när jag kan vara hemma i dagsljus.
 
  • Gilla
Eljena och 4 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Riktigt trevligt att få ta del av denna resa, både med dina ord och bilder. Och bra att det också läggs med de "skavanker" som kan uppkomma under arbetets gång, och det oavsett om man är ny eller erfaren med uppgiften. Denna idé är att lägga på minnet då jag tyckte att det var ett bra sätt att få till en integrerad och gömd tv, med bokhyllan även om den kanske kommer att stå i uppställt läge åtminstone för egens del.

Men en liten fundering kommer upp och det gäller fastsättningen av dessa beslag. Är de gängade med typ försänkt mutter;), eller hur ligger det till? För de är inte synliga på ovansidan vad jag kan se när det är målat.
[bild]
Heheh, de sitter i ganska trånga hål med en liten gnutta cyanoakrylat. Efter att ha justerat höjden markerade jag utmed den övre kanten på bokhyllan och kapade av dem före slutlig montering. Trissorna i skåpen sitter däremot på en gängad stång i en gänginsats ("rampamuff") och med kupolmutter på toppen.

Här ser man också att skenan hamnde några millimeter för långt åt höger, och att jag fick justera hållarna för att kompensera.
 
Redigerat:
  • Gilla
Vad svårt det var
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.