Thomas59
…iaf inte för mig på ipad pro, senaste ipadOS. Får felmeddelande att som säger att ”Sökservern” inte hittas. Har varit så ett tag nu. Se skärmdump nedan.
Webbsida med felmeddelande, sökförslag på byggprodukter, och information om sökfunktionens användning.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mats-S
Funkar inte på Chrome heller.
Kanske någon databas som är nere :thinking:
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Samma för mig. Varit så i någon timme.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Thomas59
Testat både Safari och Chrome. Funkar inte. Har varit så iaf sedan någon vecka.

Thomas59 Thomas59 skrev:
…iaf inte för mig på ipad pro, senaste ipadOS. Får felmeddelande att som säger att ”Sökservern” inte hittas. Har varit så ett tag nu. Se skärmdump nedan.
[bild]
 
Om man söker via "Forumsök" verkar det fungera. Trestrecksmenyn uppe till vänster.

Mobilmeny för webbplatsen Byggahus.se med olika navigationsalternativ som forum, bilder och populära avsnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mats-S
Alfredo Alfredo skrev:
Om man söker via "Forumsök" verkar det fungera
Yep, då är databasen uppe, troligen en länk som brutits alt missats att uppdatera i sökrutan.

Jag har skickat ett meddelande till sysadmin, så får dom fixa det :)
 
Om man använder google så funkar det bättre. Forumets sökfunktion verkar inte fungera något vidare alls.
 
D Daniel 109 skrev:
Om man använder google så funkar det bättre. Forumets sökfunktion verkar inte fungera något vidare alls.
Hehe, precis som att man inte kan/kunde använda Microsoft Bing för att söka på Microsofts sidor men Google hittade alltid det man sökte :rofl:
 
Tack för feedback! Vi har startat om sökservern nu och nu verkar det funka igen.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Thomas59
Sökte efter ett gammalt inlägg, som jag gjorde ca 2009 men det kan inte hittas med sökfunktionen så undrar om det finns begränsningar kring hur gamla inlägg man kan hitta med sök?
 
Thomas59 Thomas59 skrev:
Sökte efter ett gammalt inlägg, som jag gjorde ca 2009 men det kan inte hittas med sökfunktionen så undrar om det finns begränsningar kring hur gamla inlägg man kan hitta med sök?
Jag tror inte det. Jag sökte med hjälp av "Forumsök" efter en gammal tråd, "Dewalt är bästa verktygen" och fick träff på en tråd från 2005.
https://www.byggahus.se/forum/threads/dewalt-aer-de-baesta-verktygen.19357/
Använd forumsök och lägg till ditt användarnamn så begränsar du träffarna. Prova även googlesök och skriv då in "site:www.byggahus.se" och ditt användarnamn utöver söktermen.
 
Nej, det ska inte finnas någon sådan tidsbegränsning vad jag vet. Vilket ord sökte du på?
 
Vi har utökat sökserverns ram-minne nu. Belastningen låg ibland på 100%. Det kan vara orsaken till att den slutade fungera.
 
Thomas59
Checklista husköp samt mitt användarnamn. Vet att jag skrivit en sådan någon gång runt 2009-2010 gissar jag, men hittar den inte. Såg att någon frågade efter det och tänkte jag skulle länka till den.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nej, det ska inte finnas någon sådan tidsbegränsning vad jag vet. Vilket ord sökte du på?
 
Thomas59 Thomas59 skrev:
Checklista husköp samt mitt användarnamn. Vet att jag skrivit en sådan någon gång runt 2009-2010 gissar jag, men hittar den inte.
2012 skrev du så här:
Thomas59 Thomas59 skrev:
Googla. finns massor av checklistor på nätet.
2019 hade du ett inlägg där du också hänvisade till listan och skrev en slags sammanfattning av checklistan:
Thomas59 Thomas59 skrev:
Har skrivit om detta tidigare och orkar inte upprepa allt men sammanfattningsvis:
Själva checklistan hittar jag dock inte. Det kan inte vara så att du en gång tänkte skriva en men aldrig gjorde det? Tänker på att du 2012 skrev "Googla. finns massor av checklistor på nätet". Hade du skrivit en relativt nyligen tänker jag att du borde ha hänvisat till den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.