Ett fönster med samma låsmekanism och handtag som på bilderna har låst sig. Jag kan vinkla upp handtaget i lodrätt läge men inte skjuta upp fönstret. Det sitter bom fast. Någon som kan...? Två bilder, ett fönsterlås och en fönsterhandtaget nattetid, belysning, säkerhetsdetaljer, hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Barnsäkringen måste väl öppnas.
 
Om jag kom åt spärren hade jag inte ställt frågan. Fönstret är tätt igenbommat och går inte att skjuta upp. Bilderna är från ett annat fönster med samma mekanism.
 
My mistake, läste för fort.
Det är alltså helstopp, blir inte ens en liten glipa?
 
F FrökenKlant skrev:
Om jag kom åt spärren hade jag inte ställt frågan. Fönstret är tätt igenbommat och går inte att skjuta upp. Bilderna är från ett annat fönster med samma mekanism.
Hade samma problem med mitt fönster fick byta ut Spanjoletten som sitter inne bakom handtaget.jag har Elitfönster.
F FrökenKlant skrev:
Ett fönster med samma låsmekanism och handtag som på bilderna har låst sig. Jag kan vinkla upp handtaget i lodrätt läge men inte skjuta upp fönstret. Det sitter bom fast. Någon som kan...?[bild]
 
Thomas M, jag vet inte vad detta är för fönster...jag hyr bostaden sedan ett halvår. Men du menar att man skruvar bort handtaget och kan hitta lösningen där...
 
Centano Centano skrev:
My mistake, läste för fort.
Det är alltså helstopp, blir inte ens en liten glipa?
Helt ok!
Precis så. Bom fast.
 
Prata med hyresvärden om problemet innan du börjar vålda allt för häftigt. Sina egna grejer kan man ju alltid ta i lite hårdare för att få loss...
 
  • Gilla
FrökenKlant och 1 till
  • Laddar…
Det där måste vara upp till hyresvärden att lösa.
 
  • Gilla
FrökenKlant
  • Laddar…
A AFH skrev:
Prata med hyresvärden om problemet innan du börjar vålda allt för häftigt. Sina egna grejer kan man ju alltid ta i lite hårdare för att få loss...
Japp, jag ville bara ha ett förslag på lösning innan av särskilda skäl. Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.