tttomten tttomten skrev:
Det finns 57,5 cm djupa skåp, ett sånt passar ju perfekt.
tex. [länk]
jag hde inte litat på vad 2:a eller 3:e part säger. Den länkade broschyren ger andra mått.
 
  • Skärmbild av produktinformationsblad för Samsung kylskåp med markerade mått och ljudnivå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack! Med dörr och handtag är dock djupet 69,4 enligt spec. Hade hoppats på ett totaldjup på 60 men jag får nog acceptera att det inte finns.
 
Kycklingvinge Kycklingvinge skrev:
Tack! Med dörr och handtag är dock djupet 69,4 enligt spec. Hade hoppats på ett totaldjup på 60 men jag får nog acceptera att det inte finns.
Förlåt, såg inte ditt svar. Ska kolla upp det.
 
Kycklingvinge Kycklingvinge skrev:
Tack! Med dörr och handtag är dock djupet 69,4 enligt spec. Hade hoppats på ett totaldjup på 60 men jag får nog acceptera att det inte finns.
jag letade länge efter ett grunt kyl/frys. Men hittade inget. Hittade integrerade modeller men de kunde jag inte ha. Men jag hittade ett samsung som var så grunt som gick att hitta, dörren var platt (många är välvda och bygger djup på mitten) plus att det saknade handtag. Det var ganska dyrt, typ 13000kr. Men kändes värt det
 
tttomten tttomten skrev:
Ok då, ta den här istället ;)
[länk]

och då behövs inte skåpen rivas ut och överskåpen bäras av.
den verkar vara ganska grund.

men varför tar du inte bara och meddelar vad du har för kök, langat lite bilder på öppningen så tror jag det blir tydligare.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
den verkar vara ganska grund.

men varför tar du inte bara och meddelar vad du har för kök, langat lite bilder på öppningen så tror jag det blir tydligare.
Klart den är grund, det var lixom målet att den skulle vara grund :p

vad jag har för kök spelar ingen roll då mina förutsättningar är helt andra än TS.
 
tttomten tttomten skrev:
Klart den är grund, det var lixom målet att den skulle vara grund :p

vad jag har för kök spelar ingen roll då mina förutsättningar är helt andra än TS.
syftade så klart på TS även om jag måste erkänna att jag trodde det var TS som skrev skyller på att det var tidigt på morgonen och att barnen förde ett j*vla liv
 
  • Haha
tttomten
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
jag letade länge efter ett grunt kyl/frys. Men hittade inget. Hittade integrerade modeller men de kunde jag inte ha. Men jag hittade ett samsung som var så grunt som gick att hitta, dörren var platt (många är välvda och bygger djup på mitten) plus att det saknade handtag. Det var ganska dyrt, typ 13000kr. Men kändes värt det
Kan du länka?
 
B ByggaByggaBygga22 skrev:
Kan du länka?
Nu vet jag inte vilket @Viktor.J köpte men denna kyl/frys från Samsung är 59 cm på djupet. Finns även i rostfritt och BlackSteel.
 
[SH] [SH] skrev:
Nu vet jag inte vilket @Viktor.J köpte men denna kyl/frys från Samsung är 59 cm på djupet. Finns även i rostfritt och BlackSteel.
Ser ut som den i hade (svårt att säga exakt med alla modeller)
 
Gammal tråd. Men nu har jag samma problem. Lyckades du finna någon frys och kyl som hade ett grundare nischmått?

Mitt kök är byggt 2002 och behöver nu ny kyl och frys. Jag har Siemens, som har hållit i 20 år, men nu går det inte att få tag i grundare vitvaror. De gamla vitvarorna har nischmått 50 cm djup, med 5 cm luftspalt bakom. Täckskivan är 58 cm djup. Jag har hittat Miele vitvaror som har nischmått 55 cm, men de säger att kyl och frys inte kan stå dikt an. IKEA:s "FULLGÖRA" är också 55cm (har mätt på plats), men de kräver 7,5 cm luftspalt baktill. Jag förstår att dörrarna nu förtiden är tjockare p.g.a. bättre isolering och därför kommer sticka ut ganska mycket. men jag vill inte att själva skåpstommen ska sticka utanför täckskivan.


Modernt kök med rostfri kyl och frys, inbyggd ugn, träskåp och spotlights i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett modernt kök med rostfria vitvaror, träskenor, och inbyggnadsugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D darlingsandstrom skrev:
Gammal tråd. Men nu har jag samma problem. Lyckades du finna någon frys och kyl som hade ett grundare nischmått?

Mitt kök är byggt 2002 och behöver nu ny kyl och frys. Jag har Siemens, som har hållit i 20 år, men nu går det inte att få tag i grundare vitvaror. De gamla vitvarorna har nischmått 50 cm djup, med 5 cm luftspalt bakom. Täckskivan är 58 cm djup. Jag har hittat Miele vitvaror som har nischmått 55 cm, men de säger att kyl och frys inte kan stå dikt an. IKEA:s "FULLGÖRA" är också 55cm (har mätt på plats), men de kräver 7,5 cm luftspalt baktill. Jag förstår att dörrarna nu förtiden är tjockare p.g.a. bättre isolering och därför kommer sticka ut ganska mycket. men jag vill inte att själva skåpstommen ska sticka utanför täckskivan.


[bild] [bild]
Hittar du inga passande vitvaror så är det troligen ganska lätt att flytta ut hela stommen. Antingen genom att sätta en passbit i bakkant eller med en helt ny sida.
 
Jag har tänkt på det. Men då behöver jag nya skåpstommar också, för de kan ju inte hänga i luften. Så projektet blir ganska stort och kostsamt. Jag funderar på att köpa IKEA:s kyl och frys och endast ha 3 cm luftspalt och chansa på att de håller. Luften har fritt flöde uppåt och även genom ventilationen ovanför dörrarna.
 
Nja stommar behövs knappast, sätt en lagom tjock regel bakom befintliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.