Kan någon vänlig person hjälpa mig att hitta namnet på klicksystemet eller exakta parkettgolvet? La ett golv för ca 4 år sedan, ek 3-stav 14mm. Efter att rivit ut garderober måste jag fylla på med ca 3-4 rader parkett men kommer inte ihåg exakta namnet på golvet, minns inte vart ifrån jag köpte det heller då vi renoverade rätt mycket. Finns det ens kvar? Se bilderna. Tror det var ifrån Bauhaus, Byggmax eller Beijer.
 
  • Trägolv med skada, spricka och upphöjning vid fog mellan plankor, förgrund i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusmiljö, fokus på träbordkant, oskärpa, vit stol i bakgrunden, trädgolv, hushållskabel, delvis synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv detalj, laminatplankor stående på kant, synligt inre skikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som ultraloc låsning. Ser ut som en sån liten 'V' form under fjädern.
Vad golvet heter har jag ingen aning om.
 
Tack för svaret. Nu till en kanske urkorkad fråga. Om jag har ett liknande golv i rätt nyans, 3-stav etc men med fel klicksystem. Går det att limma en rad och slå ihop dom? Jag har testat med en spillbit och dom passar rätt bra, det krävs en smäll så åker dom nog ihop men frågan är om det håller. Har hittat ett gammalt kvitto och golvet jag pratar, som inte går att få tag i (golvet på bilderna) är Bauhaus Ek 3-stav Robust matt. Mängden golv vi pratar om är 2,2kvm (en rad som behövs limmas) på ca 3,5 m istället för ett helt nytt på 17 kvm för 6-7000kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.